گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن کریم از اهداف برگزاری مسابقات قرآن

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن کریم از اهداف برگزاری مسابقات قرآن کریم است.

سن سروش، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: سی و دومین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان استان مرکزی از 24 فروردین ماه جاری آغاز شده و تا سوم اردیبهشت ادامه دارد.


وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات با هدف گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان و احکام برگزار می شود، بیان کرد: آشنایی و افزایش آگاهی دانش آموزان با مسایل مربوط به موضوعات فوق الذکر، ایجاد فضای مناسب جهت رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و ایجاد روحیه رقابت سالم از دیگر اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.


سروش با بیان اینکه مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان در مرحله اول، در سطح آموزشگاه با حضور بیش از 120 هزار دانش آموز در رشته ها و مقاطع و پایه های مختلف در آذر ماه سال گذشته برگزار شد، خاطر نشان کرد: مرحله دوم نیز در سطح 15 منطقه استان و با حضور بیش از 25 هزار منتخب از مرحله آموزشگاهی در بهمن سال گذشته برگزار شده است.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: مرحله سوم در سطح استان با حضور 1550 نفر منتخب مرحله دوم این دوره از مسابقات در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در حال برگزاری است.


وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در رشته های قرائت قرآن کریم، مفاهیم و تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه، حفظ قرآن کریم، مداحی، نهج البلاغه، انشای نماز، اذان و احکام با هم به رقابت می پردازند.


این مقام مسوول ادامه داد: در پایان این مسابقات مسابقات 120 نفر از منتخبین استانی به مرحله کشوری که در تابستان سال جاری در استان های خراسان رضوی و آذربایجان غربی برگزار خواهد شد اعزام می شوند.


پایان پیام/

کد خبر 358742

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha