شیراز، میزبان مسابقات پنج گانه استانی قرآن دانش آموزان دختر

خبرگزاری شبستان: مسئول ستاد برگزاری مسابقات قرآن ناحیه 4 شیراز از برگزاری مسابقات پنج گانه استانی دانش آموزان دختر در شیراز به میزبانی ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، جمشید محمدصادقی، رئیس ناحیه 4 آموزش و پرورش شهرستان شیراز امروز (18فروردین) از برگزاری مسابقات استانی دانش آموزان دختر در شیراز به میزبانی ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این مسابقات قرآن هر ساله برگزار می شود که امسال میزبانی به این ناحیه واگذار شده است.


وی با یادآوری این مطلب که دانش آموزان دختر شهرستان های کازرون، مرودشت، فسا، جهرم و شیراز شرکت می کنند، افزود: رویکرد تربیت قرآنی دانش آموزان و توجه به مسائل معنوی مورد توجه قرار گرفته شده است.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه شیراز میزبان 704 دانش آموز دختر نخبه قرآنی است، اظهار داشت: این مسابقات در پنج منطقه استان برگزار می شود که در مجموع سه هزار و 520 نفر از دختران در این برنامه های قرآنی شرکت می کنند.


محمدصادقی با اشاره به اینکه این مسابقات در 20 و 21 فروردین ماه در شیراز برگزار می شود که 10 کمیته برنامه ریزی و سازماندهی را برعهده داشتند، اضافه کرد: این دوره از مسابقات سی و پنجمین دوره نام گرفته است.


وی افزود: مسابقات در رشته های قرائت، حفظ، تفسیر، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام نماز برگزار می شود که مسابقات پسران نیز هفته آینده در دیگر نقاط استان برگزار می شود.


رئیس ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز اظهار داشت: این مسابقات در مقطع متوسطه اول، متوسطه دوم و سال چهارم (پیش دانشگاهی سابق) اجرایی می شود که مسابقات در مجموعه اردوگاهی شهید دستغیب در باجگاه شیراز و پادگان امام علی (ع) برگزار می شود که نفرات برتر هر پایه هر رشته به مسابقات کشوری اعزام می شوند.


وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فارس رتبه برتر کشور را در بحث اسکان نوروزی آموزش و پرورش کسب کرد، یادآور شد: آموزش و پرورش ناحیه 4 رتبه برتر کشور را کسب کرد و 231 هزار نفرشب در ایام نوروز در 117 واحد و 949 کلاس درس این ناحیه سکنی گزیدند.


پایان پیام/

کد خبر 356327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha