مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: یازدهمین مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی با حضور برگزیدگان مرحله شهرستانی، فروردین و اردیبهشت جاری در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می شود.

مهدی قسمتی، رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد با بیان اینکه این دوره از مسابقات در هشت رشته قرآنی برگزار می شود، قرائت، حفظ، مفاهیم قرآن، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و انشاء نماز را رشته های این دوره از مسابقات اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با حضور 483 دانش آموز پسر و 444 دانش آموز دختر در مقاطع متوسطه اول و دوم و در مجموع با حضور 927 برگزیده مرحله شهرستانی برگزار می شود، اعلام کرد: زمان برگزاری مسابقات پسران طی روزهای 28 و 29 فروردین ماه و 4 و 5 اردیبهشت ماه زمان برگزاری مسابقات دختران است.

 

قسمتی، محل آزمون دانش آموزان دختر را دبیرستان نمونه حافظیه و محل آزمون دانش آموزان پسر را دبیرستان نمونه شهید بهشتی شهرستان بجنورد بیان کرد.

 

وی با بیان اینکه برگزیدگان این مرحله از مسابقات راهی مسابقات کشوری می شوند، اظهار داشت: مرحله کشوری مسابقات قرآن و معارف اسلامی تابستان سال جاری به میزبانی استان های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی برگزار می شود.

 

 رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، با بیان اینکه مسابقات قرآن و معارف اسلامی در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشور برگزار می شود، زمان برگزاری مرحله آموزشگاهی و شهرستانی را به ترتیب در تاریخ های آذرماه و بهمن ماه سال گذشته ذکر کرد.

 

 پایان پیام/

کد خبر 357748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha