راهیابی 96 دانش آموز به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی از راهیابی 96 دانش آموز به مرحله کشوری سی‌ و دومین مرحله استانی مسابقات قرآنی دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حسن سروش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به راهیابی نفرات اول این دوره از مسابقات قرآن به مرحله کشوری گفت: به منظور ارتقای سطح معلومات دانش‌آموزان و آمادگی هرچه بیشتر آنان در مسابقات سراسری قرآن و عترت دوره مقدماتی کلاس‌های توجیهی در اراک در حال برگزاری است.


وی افزود: 96 دانش‌آموز استان موفق به حضور در مرحله کشوری مسابقات قرآنی دانش‌آموزی شدند که این دوره از مسابقات 12 تا 30 مرداد‌‌ سال‌ جاری به میزبانی مشهد مقدس و ارومیه برگزار می‌شود.


سروش در بخش دیگری از سخنانش به اعزام دانش‌آموزان پسر و دختر به مرحله سراسری سی و دومین مرحله مسابقات سراسری به میزبانی مشهد مقدس خبر داد و گفت: دانش‌‌آموزان اعزامی پسر و دختر به ترتیب در تاریخ 12 تا 15 مرداد‌‌ جاری و 17 تا 20 همین ماه به این مسابقات اعزام می شوند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های تفسیر و مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز برگزار می شود.


وی همچنین ادامه داد: دانش‌آموزان پسر اعزامی در مرحله دیگر در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان و مداحی نیز از 22 تا 25 مرداد سال جاری به ارومیه اعزام می شوند.

سروش اضافه کرد: در گروه دختران نیز دانش آموزان راه یافته از 27 تا 30 مرداد تنها در دو رشته قرائت و حفظ به مرحله سراسری مسابقات قرآن و عترت آموزش و پرورش به میزبانی ارومیه اعزام  می شوند.
 

وی ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: دانش آموزان باید از همین سنین پایین با قرآن و معارف دینی انس بگیرند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی و اجرای اینگونه فعالیت های راهی برای ترویج هر چه بیشتر این فرهنگ متعالی در بین دانش آموزان و حاکم شدن فضای قرآنی در مدارس و حتی جامعه است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 379882

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha