ارتقاء سلامت و بهداشت دانش آموزان ضروری است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ارتقاء سلامت و بهداشت دانش آموزان به عنوان بخش مهمی از افراد جامعه و آینده سازان ایران اسلامی امری ضروری است.

سیف الله کریم زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اهمیت توجه به سلامت دانش آموزان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: دانش آموزان امروز آینده سازان ایران اسلامی هستند و باید به سلامت و بهداشت این عزیزان توجه جدی شود.


وی با اشاره به تشکیل کمیته سلامت دانش آموزی در استان گفت: این کمیته با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاون تربیت بدنی و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده و تصمیمات خوبی در این راستا گرفته شده است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه مساعدت و هماهنگی بین آموزش و پرورش، علوم پزشکی و استانداری ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان استان را در پی خواهد داشت، بیان کرد: همه دستگاه های باید در این راستا تلاش و همکاری داشته باشند. 

کریم زاده افزود: آموزش و پرورش بهترین بستر برای آغاز برنامه های فرهنگی و آموزشی در حوزه پیشگیری از بیماری های جسمی، روانی است و باید ریشه مشکلات بهداشتی را در برنامه های فرهنگی جستجو نمود و اگر امروز فرهنگ به عنوان اولویت مطرح می باشد به دلیل این است که بسترساز همه برنامه ها است.

این مقام مسئول با بیان انیکه برنامه های هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می شود، افزود: برگزاری مراسم نمادین، برگزاری دوره آموزشی حضوری، دوره بازآموزی و کوهپیمایی برای مراقبین سلامت، برگزاری مسابقه، جشنواره نقاشی، تقدیر از فعالین حوزه سلامت و... از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.

کریم زاده شعار سال 93 هفته بهداشت را"خود مراقبتی" عنوان کرد و بیان داشت: این مهم از جمله مسایل مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری جسمی و روانی می باشد.


پایان پیام/

کد خبر 358360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha