عدم بهره گیری صحیح از فرصت اوقات فراغت آسیب جدی برای دانش آموزان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: عدم بهره گیری صحیح از فرصت اوقات فراغت می تواند آسیب جدید برای دانش آموزان باشد.

سیف الله کریم زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه 350 پایگاه به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان درایام تابستان در استان مرکزی تشکیل شده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: باید از این فرصت به درستی استفاده و برنامه های مناسبی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود چرا که عدم توجه به این مهم می تواند آسیب زا باشد.

 

وی بر شناخت نیازهای دانش آموزان تاکید کرد و افزود: مجریان طرح اوقات فراغت باید با نیاز سنجی به اجرای برنامه برای دانش آموزان بپردازند چرا که این برنامه ها باید مستمر بوده و فقط به ایام تابستان ختم نشود.


این مقام مسئول با بیان اینکه 350 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در استان مرکزی تشکیل شده است، ادامه داد: از این میزان 100 پایگاه در مناطق محروم قرار دارد.


کریم زاده با اشاره به حضور و ثبت نام دانش آموزان در کلاسهای اوقات فراغت در امسال اظهار کرد: امسال با آغاز فصل تابستان 40 هزار دانش آموز دختر و پسر این استان در طرح غنی سازی اوقات فراغت شرکت می کنند.



مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 26 هزار نفر از کلاس های طرح اوقات فراغت بهره مند شدند، ادامه داد: از این تعداد 12 هزار و 563 دانش آموز دختر و 14 هزار و 173 دانش آموز پسر بودند که در طرحهای اوقات فراغت آموزش و پرورش استان مرکزی شرکت داشتند.


این مقام مسئول دوران جوانی را زمان شکوفایی و رشد افراد دانست و ادامه داد: اوقات فراغت بهترین زمان برای پرورش افکار و اندیشه های جوانان است چرا که به دلیل فراغت و آسایش انسان بسیاری از اختراعات، ابتکارات و نوآوری در این اوقات حاصل می‌شود.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان کمتر از پرداختن به درس و مشق آنان نیست، گفت: نوجوانان و جوانان امروزه در معرض تهاجم فرهنگی قرار دارند بنابراین باید برنامه‌ریزی مناسب مبتنی بر فرهنگ دینی برای این قشر در جامعه طراحی شود.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 373934

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha