استفاده از ظرفیت های مساجددر برنامه های اوقات فراغت نیاز است

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: با انعقاد تفاهم نامه با ادارات و سازمان های مختلف می خواهیم از ظرفیت ها مساجد بهره گیری مناسبی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا حدادیان امروز(7 اردیبهشت)در نشست با معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در خصوص برنامه های اوقات فراغت گفت: اکنون 200 کانون مساجدبا ظرفیت و پتانسیل بالقوه در استان سمنان وجود دارند و در صدد هستیم با انعقاد تفاهم نامه با ادارات و سازمان های مختلف می خواهیم از ظرفیت ها مساجد بهره گیری مناسبی داشته باشیم.


وی گفت: در صدد هستیم تا جوانان را به مساجد به عنوان یکی از پایگاه های اصیل انقلاب اسلامی بیاوریم تا از ظرفیت و فضای معنوی مساجد به بهترین نحو استفاده شود.


حدادیان ادامه داد: جوانان و نوجوانانی که در برنامه های اوقات فراغت مساجد شرکت می کنند از فضای معنوی درون مسجد نیز بهره مند می شوند و از لغزش و خطا مصون خواهند بود.


مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان عنوان کرد: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان‌ و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد فضای شور و نشاط در میان جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.


وی افزود: کانون های مساجد استان سمنان در رشته‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری شامل قرآن، هنرهای تجسمی، داستان نویسی، خوشنویسی، طراحی و نقاشی، گرافیک، خیاطی و کامپیوتر برگزار می‌شود.


در ادامه معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: 50 سمن در حوزه جوانان از این معاونت مجوز فعالیت گرفتند.


مصطفی مرادی اظهار کرد: از این تعداد بیش از 35 سازمان مردم نهاد در استان سمنان فعال هستند.


معاون فرهنگی امور جوانان استان سمنان با بیان این که حجم عظیمی از برنامه‌های اوقات فراغت ورزشی است، گفت: اماکن ورزشی استان تخفیفات ویژه‌ای برای سازمان مردم نهاد ترتیب داده‌اند.


مرادی با اشاره به لزوم آشنایی جوانان با دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در همین راستا برنامه‌های اردوهای هویتی برای جوانان منتخب استان برگزار می‌شود.


معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: سازمان‌های مردم نهاد به‌عنوان مشاور و مجری همکار در کنار نهادهای دولتی می توانند در کوچک سازی دولت نقش موثر داشته باشند.


مرادی بیان کرد: برون سپاری امور به سازمان‌های مردم نهاد، بستری برای فعالیت‌های اجرائی و مدیریتی ایجاد می‌کند که در توانمندسازی آنان نقش مؤثری دارد.


وی به اجرای طرح های اوقات فراغت در اداره ورزش و جوانان اشاره و تصریح کرد: تاکنون این طرح ها به دوره زمانی خاصی محدود نیست و در تمام سال اجرایی می شود.


مرادی خدمت به جوانان را خدمت به بهترین بندگان خدا دانست و اظهار داشت: باید مسئولان و خانواده ها جوانان را در انتخاب سرنوشت خود آزاد بگذارند.


معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به اهمیت توجه به اوقات فراغت افزود: باید اوقات فراغت بهترین اوقات زندگی تک تک افراد جامعه باشد.


مرادی ضمن تاکید بر اینکه اوقات فراغت، اوقات اضافه نیست، گفت: تمام لحظه های عمر انسان هدفدار است و هیچ لحظه ای نباید فارغ از اهدای تکلیف برای انسان تلف شود.


به گفته وی، برنامه های اوقات فراغت کارکردهای مختلفی نظیر کارکردهای اجتماعی، کاهش آسیبهای اجتماعی،‌ آموزشی و پژوهشی، بهداشتی و درمانی خواهند داشت.


مرادی با بیان اینکه سنین 14 تا 29 سال در یک جامعه، جوان محسوب می شود، تصریح کرد: برنامه‏هایی که در استان سمنان اجرا می‏شود، به شکلی است که تحولاتی اساسی در امور عقیدتی، اجتماعی، فکری، فرهنگی و رفتاری در نوجوانان و جوانان ایجادمی کند.


وی با اشاره به نقش کانون های مساجد درغنی سازی اوقات فراغت جوانان ونوجوانان اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز با ارائه برنامه های اوقات فراغت می توانند با اداره ورزش جوانان تعامل وهمکاری داشته باشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 362361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha