کانونهای مساجد روستایی نیازمند توجه ویژه در طرح اوقات فراغت هستند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کانونهای فرهنگی هنری روستایی نیازمند توجه بیشتر و ویژه در برگزاری کیفی برنامه های اوقات فراغت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد مطهری فر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز ظهر (6 اردیبهشت) در دومین جلسه ستاد اوقات فراغت دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: اوقات فراغت در سالهای اخیر از عدم یک مدیریت واحد رنج برده است و موازی کاری های زیادی در این حوزه انجام شده است.

 

وی از دستگاههای فرهنگی خواست در تابستان امسال با یک برنامه واحد، تلاش کنند از موازی کاری در برنامه های اوقات فراغت پرهیز کنند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نصب العین همه امور است، افزود: کانونهای فرهنگی هنری روستایی نیازمند توجه بیشتر در برگزاری کیفی برنامه های اوقات فراغت هستند.

 

وی خواستار درنظر گرفتن ظرفیت های کانون شد و گفت: با تکیه بر این ظرفیت ها، تلاش شود نیازهای مردم و جوانان روستایی شناسایی و احیا شود.

 

مطهری فر ادامه داد: باید برنامه های اوقات فراغت روستاها و بخش ها به دلیل بعد مسافت با مرکز استان با نمود و کیفیت بهتری برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح اوقات فراغت در کانونهای مساجد، کمیت مد نظر نیست، اظهار امیدواری کرد: تجلیل از برترین های طرح اوقات فراغت در پایان این طرح بسیار شایسته و مورد تاکید است.


حجت الاسلام رمضان زاهدی، مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز در این جلسه پیشنهاد داد: برای اولین سال در شهرستان های استان نیز مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت شهرستان با حضور مسئولان مرتبط با اوقات فراغت، مسئولان دبیرخانه مساجد استان و مدیران کانونهای فرهنگی هنری هر شهرستان برگزار شود.

 

وی افزود: در جلسات افتتاحیه طرح اوقات فراغت؛ نماینده و رابط طرح اوقات فراغت هر شهرستان معرفی و برنامه های هر شهرستان، از طریق این رابط پیگیری می شود و در پایان تابستان، از رابطان فعال تجلیل می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: مراسم اختتامیه کلاسهای اوقات فراغت نیز با حضور مسئولان در شهرستان ها و مرکز استان برگزار خواهد شد که در این مراسم از افراد برتر طرح اوقات فراغت تجلیل خواهد شد.

 

وی با هماهنگی با ائمه جمعه تلاش می شود اهمیت پرکردن سالم اوقات فراغت و تشویق جوانان به شرکت در کلاسهای اوقات فراغت کانونها از طریق تریبون نماز جمعه مورد تاکید قرار گیرد.

 

گفتنی است، "مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان، معاون هنری اداره کل ارشاد، کارشناسان آموزش و پژوهش، فرهنگی و ساماندهی دبیرخانه مساجد استان، دبیر خبر خبرگزاری شبستان استان و دو نفر از مدیران کانونهای تخصصی استان" به عنوان اعضای ستاد اوقات فراغت دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان هستند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 362099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha