اجرای طرح نشاط معنوی در امامزادگان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمین دوره طرح نشاط معنوی اوقات فراغت تابستان از 10 تیر لغایت 15 شهریور در بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد و به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام محسن غلامیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری تقویت بنیه‌های اعتقادی و مذهبی نوجوانان، ترویج اندیشه‌های ناب حضرت امام(ره) و تبلیغ و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را از مهم‌ترین اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: سال گذشته استقبال بسیار خوبی از این طرح صورت گرفت که و امید است امسال نیز با توجه به برطرف شدن کاستی ها و نواقص با استقبال بسیار خوب جوانان همراه شود.


وی محورهای طرح تابستانه اوقات فراغت را آموزشی، تفریحی و فوق برنامه برای دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه اعلام کرد.


حجت الاسلام غلامیان در مورد برنامه‌هایی که به صورت ویژه برای دوره ابتدایی طراحی شده است اظهار کرد: روخوانی قران کریم، روان‌خوانی، آموزش آداب اجتماعی، داستان زندگی ائمه، آموزش احکام با توجه به نیازهای سنی و آموزش خطاطی و طراحی باهدف ایجاد جذابیت در کلاس‌ها از جمله برنامه‌هایی است در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزارمی شود.


وی برنامه‌های ویژه دوره راهنمایی را قرائت، ترتیل، حفظ مفاهیم، اصول اعتقادی نبوت و امامت، قصه‌های قرآنی، آموزش هنجارهای اجتماعی و ارتباطی عنوان کرد.


مدیر کل اوقاف استان در تشریح برنامه‌های ویژه طرح اوقات فراغت برای دوره متوسطه گفت: آموزش مفاهیم و معارف قرآن کریم، اصول اعتقادای توحید و امامت بارویکرد ولایت مطلقه فقیه و پاسخ به شبهات کلام جدید، برگزاری حلقه‌های معرفت، کلاس‌های ویژه بینش سیاسی و امنیت اخلاقی و اجتماعی و حجاب و عفاف از جمله برنامه‌های سازمان اوقاف در سال جاری است.

 

حجت‌الاسلام غلامیان با تأکید بر این مسئله که این کلاس‌ها به صورت کارگاهی برگزار می شود، افزود: اولویت اصلی ما برای حضور نوجوانان و جوانان 10 تا 18 ساله در این کلاس‌ها است مدت این دوره‌ها از 10 تیر لغایت 15 شهریورماه خواهد بود که علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ 25 خرداد تا 10 تیر برای شرکت در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنند.


لازم به ذکر است، این طرح در چهار شهرستان و 20 امامزاده برگزار می‌شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 373545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha