43 بقعه مبارکه استان مرکزی مجری طرح نشاط معنوی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح نشاط معنوی در 43 بقعه مبارکه شاخص استان مرکزی، ویژه اوقات فراغت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز(17 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت در امامزادگان شاخص این استان خبر داد و گفت: این برنامه معنوی چند سالی است که در ایام اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جوار بارگاه ملکوتی امامزادگان استان مرکزی برگزار می شود.


وی افزود: در این طرح از ظرفیت امامزادگان استفاده شده و برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی در جهت تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و دینی جوانان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عباسیان به برگزاری کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز اشاره کرد و ادامه داد: شروع طرح تربیت حافظان نیز همزمان با اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم است.
 

این مقام مسئول برگزاری کلاس های حفظ، عقیدیتی، اعتقادی، آموزه های دینی، پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره دینی، مشاوره در رابطه با وقف، اردوهای تفریحی و زیارتی را از جمله برنامه های طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه دانست.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: شروع دوره نشاط معنوی از 8 تیر ماه است و تا 20 مرداد ماه این کلاس ها ادامه دارد.

 

امامزادگان استان مرکزی میزبان برگزار کنندگان طرح اوقات فراغت
 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در ایام تابستان بسیاری از دستگاه ها و نهادهای فرهنگی مجری برنامه های اوقات فراغت هستند، گفت: امامزادگان استان مرکزی میزبان این عزیزان برای برگزاری اردوی زیارتی است.


وی افزود: مجریان طرح اوقات فراغت می توانند شرکت کنندگان در کلاس ها و دوره های خود را به اردوی زیارتی سیاحتی یک روزه به امامزادگان بیاورند.


حجت الاسلام عباسیان این امر را راهی برای فرهنگ سازی و همچنین ترویج فرهنگ دینی در بین نسل جوان و آشنایی آنان با امازادگان استان دانست.


اجرای طرح ضیافت الهی در 95 بقعه استان مرکزی


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: مردم در این ایام نورانی بیشتر به امامزادگان مراجعه دارند که در این راستا این اداره برنامه های فرهنگی را نیز در بقاع متبرکه در نظر گرفته است.


حجت الاسلام عباسیان اقامه نماز صبح، ظهر و شب در تمامی امازادگان، برگزاری جلسات قرائت قرآن و جزء خوانی قرآن کریم، اعزام مبلغ به امازادگان، برپایی خیمه های معرفت، پاسخ به شهات، مشاوره دینی، قرآن بخوان جایزه بگیر و برنامه های متنوع فرهنگی دیگر را از برنامه های ماه رمضان در بقاع متبرکه دانست.

 

وی همچنین به برگزاری محافل انس با قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این محافل نورانی با حضور قاریان استانی، کشوری و بین المللی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عباسیان برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) را از دیگر برنامه های این اداره دانست و بیان کرد: مراسم احیاء شب قدر نیز با حضور گسترده مردم در جوار بارگاه ملکوتی امامزادگان برگزار خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 373921

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha