طرح نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه آذربایجان شرقی اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، از آغاز اجرای طرح نشاط معنوی ویژه تعطیلات تابستانی در جوار 33 بقعه متبرکه این استان و با شرکت بیش از 10هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در جمع خبرنگاران گفت:  طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ایجاد شور و نشاط در بین آنان و ایجاد فضای معنوی درجامعه و ترویج مفاهیم قرآنی آشنایی آحاد مردم با مسائل دینی، در طول تابستان سال جاری برگزار می شود و رویکرد اصلی آن تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، است.


وی با اشاره به ثبت نام 10 هزار نفر تاکنون برای شرکت در این طرح، افزود: این طرح در طول تابستان سال جاری در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و در دو رده خواهران و برادران در 33 امامزاده و بقعه متبرکه استان آذربایجان شرقی اجرا می شود‎.


وی ادامه داد: حضور روحانیون و مبلغانی از قم و آذربایجان شرقی در بقاعی که مستعد اجرای طرح های فرهنگی هستند یک فرصت و ظرفیت فرهنگی و تربیتی به شمار می رود.


وی افزود: کلاس های قرآنی، معارف اسلامی، احکام، برنامه های فرهنگی و ورزشی، اردوهای سیاحتی و زیارتی بخشی از برنامه های اجرایی طرح نشاط معنوی در آستان مبارک امامزادگان می باشد‎.


حجت الاسلام حسینی از اجرای برنامه های مناسب برای ماه رمضان خبر داد و گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان با تعطیلات تابستانی،از اول تا آخر ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی برگزار می شود که تلاوت هر روزه قرآن کریم، سخنرانی، خیمه های معرفت و پاسخ گویی به سوالات و احکام و دعوت از قاریان برجسته کشوری و نیز طرح افطاری در برخی امامزاده ها از جمله برنامه های این طرح خواهد بود.


وی تصریح کرد: طرح حفظ قرآن کریم در سال 92 در تمامی شهرستان ها و با همکاری 570 مربی اجرا خواهد شد و تاکنون 14 هزار و 470 نفر برای این طرح ثبت نام کرده اند که بیشتر از سهمیه 12 هزار نفری این استان است.

 

پایان پیام/

کد خبر 269693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha