محوریت مساجد در برنامه های تابستانی باعث ارتقا نشاط معنوی می شود

خبرگزاری شبستان:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوانسار با تاکید بر غنی سازی برنامه های تابستانی گفت: محوریت مساجد در برنامه های اوقات فراغت باعث ارتقا نشاط معنوی می شود.

محمد تقی شریعتی، ‌رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوانسار به خبرنگار شبستان گفت: نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ترویج فرهنگ دینی و ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری برای جذب جوانان به مساجد، اهمیت دارد و وجود کانون‌های فرهنگی و هنری در کنار مساجد و ارائه برنامه‌های متنوع سبب می‌شود جوانان در برابر آسیب‌های فرهنگی مصون مانده و همیشه در صحنه باشند.
 

وی با اشاره به اینکه محوریت مساجد در برنامه‌‌های تابستانی به افزایش نشاط معنوی منجر می‌‏شود، افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد لازم است با برنامه ریزی صحیح و جامع در راستای غنی سازی برنامه های اوقات فراغت تلاش کنند.
 

شریعتی ادامه داد: با غنی سازی برنامه های اوقات فراغت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توان خودباوری، اعتماد به نفس و خلاقیت را در بچه های مسجدی ارتقا بخشید.
 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوانسار با اشاره به فعالیت 36 کانون در این شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر اولین جلسه برنامه ریزی جهت بهینه سازی و غنی سازی اوقات فراغت برگزار شده و فراخوان برای ادارات برای تامین نیروی متخصص و با تجربه برای کلاس های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان در رشته های مختلف ارسال شده است.
 

شریعتی گفت: در طول تابستان برنامه های قرآنی، دینی، فرهنگی، ‌هنری، اعتقادی و جلسات پرسش و پاسخ، گفتمان های دینی و سبک زندگی اسلامی با حضور اساتید، مسابقات ورزشی، مسابقات کتابخوانی و اردوهای سیاحتی و زیارتی ویژه اعضای کاون های فرهنگی و هنری مساجدشهرستان برگزار می شود که با استقبال کودکان، نوجوانان و جوانان همراه است.
 

پایان پیام/

کد خبر 265092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha