کانون های مساجد روحیه امید و نشاط معنوی را در جوانان تقویت می کنند

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد به نقش مثبت و ارزنده کانون های مساجد در جامعه اشاره کرد و افزود: کانون های مساجد روحیه امید و نشاط معنوی را در جوانان تقویت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد، ظهرامروز(29خرداد) در دومین نشست ستاد اوقات فراغت این استان گفت: اوقات فراغت، فرصت دوباره ‌ای برای تلاش و فعالیت‌ های فکری و جوشش شناخت و بینش است.

 

قاسمی افزود: ایجاد و گسترش فضاهای مناسب و مطلوب برای گذران اوقات فراغت و ارائه طرح‌ های عمومی متنوع به نحوی به کیفیت و کمیت گذران اوقات فراغت کمک کند‌، ضروری و حیاتی است.

 

وی بیان داشت: اوقات فراغت می ‌تواند فرصتی برای شکوفایی فردی و تحقق استعدادها باشد، زیرا در این ‌گونه فعالیت ‌ها فرد بدون تحمیل شرایط ناخواسته، استعداد و علاقه خود را می‌ آزماید و دست به انتخاب می‌ زند.

 

این مسئول گفت: به مناسبت فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان کلاس های آموزشی در 400 پایگاه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود.

 

قاسمی افزود: این کلاس ها شامل احکام، اخلاق، قرآن و همچنین رشته های هنری شامل هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، سرود، داستان نویسی و اردوهای برون استانی است.

 

وی برگزاری اردوی اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس، دوره های درون استانی در مراکز فرهنگی و مراکز تفریحی استان، اجرای طرح قرآنی 1447 با موضوع جزء 29 قرآن که در تابستان امسال به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برگزار می شود را از دیگر برنامه های طرح اوقات فراغت عنوان کرد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: مسابقات ورزشی مخصوصا مسابقات فوتسال که بین پایگاه های طرح اوقات فراغت هم به صورت شهرستانی و هم به صورت استانی برگزار می شود از دیگر برنامه های تابستانی این طرح است.


قاسمی عنوان کرد: در مجموع فعالیت های گسترده ای در تابستان اجرا می شود از جمله در پنج پایگاه خانه دیجیتال برنامه های سرگرمی و همچنین رایانه ای آموزش کامپیوتر را خواهیم داشت.


وی زمان ثبت نام طرح اوقات فراغت را از اول تیرماه دانست و گفت: کلاس ها یک هفته بعد از ثبت نام ها آغاز و پایان دوره تابستانی طرح اوقات فراغت نیز پایان مردادماه خواهد بود.

 

وی هدف از اجرای این طرح را غنی ‌سازی اوقات فراغت، نهادینه کردن باورها و آموزه ‌های دینی و اخلاقی، نقش آفرینی در عرصه ‌های مختلف فرهنگی و ارتقاء میزان روحیه مشارکت جوانان عنوان کرد.

 

صدرالله طیبی، از اعضای ستاد اوقات فراغت کهگیلویه وبویراحمد هم بومی سازی برنامه ها، نیازسنجی و نظرسنجی از جوانان، آموزش صحیح اعضای شرکت کننده در طرح، ایجاد انگیزه و نظارت مستمر بر برنامه ها و طرح های اوقات فراغت را از جمله برنامه های ضروری در اجرای این طرح بزرگ و ملی عنوان کرد.

 

علیرضا سبزی، کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد هم برگزاری اردوی اندیشه های آسمانی، توزیع قرآن، برگزاری دوره تربیت مربی قرآن، برگزاری دوره های آموزشی مختلف، اجرای طرح قرآنی 1447 و برگزاری کلاس های تفسیر قرآن را از جمله برنامه های این حوزه در فصل تابستان عنوان کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 265630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha