هفت بقعه شهرستان اراک میزبان طرح نشاط معنوی

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک گفت: هفت بقعه متبرکه شهرستان اراک میزبان اجرای طرح نشاط معنوی در تابستان جاری هستند.

حجت الاسلام حسین دلاوری٬ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان، گفت: این اداره در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اقدام به برگزاری این طرح در بقاع متبرکه کرده است.
 

وی با اشاره به اینکه غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان ضروری است، افزود: در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک طرح نشاط معنوی را در امامزاده محمدعابد(ع) مشهد میقان و امامزادگان عبداله(ع) و آمنه خاتون(س) شهرستان اراک، امامزادگان علی(ع) و ابوالقاسم (ع) روستای گوار، امامزادگان جعفر(ع) و ابراهیم(ع) روستای مشهدالکوبه٬ امامزاده حسین(ع) روستای جیریا٬ امامزادگان 72 تن ساروق برگزار می کند.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک با بیان اینکه ثبت نام علاقه مندان برای شرکت در طرح نشاط معنوی از 10 خرداد جاری آغاز و تا 30 خرداد ادامه دارد، خاطر نشان کرد: طرح نشاط معنوی از 8 تیرماه در این بقاع آغاز خواهد شد و در برگزاری این طرح 4 مبلغ اعزامی از قم و 3 مبلغ بومی همکاری خواهند داشت.


حجت الاسلام دلاوری با بیان اینکه کلاس های اوقات فراغت در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه برگزار می شود٬ اظهار کرد: کلاس های آموزشی طرح نشاط معنوی در سه مقطع و براساس متون درسی ارائه شده از معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اجرا می شود.


وی با اشاره به اینکه در طرح نشاط معنوی سال جاری کتاب های الف با تا خدا ویژه دانش آموزان ابتدایی به اجرا در می آید، گفت: سی راه سی نشانه و نردبان ها و پرتگاه های زندگی نیز به ترتیب ویژه مقاطع راهنمایی و دبیرستان تدریس می شود.


حجت الاسلام دلاوری ادامه داد: کلاس های آموزشی حفظ قرآن کریم، آموزش روخوانی، روانخوانی، ترجمه مفاهیم قرآن کریم، اعتقادات، داستان های ائمه اطهار (ع)، پیامبران واحکام به تناسب سطح ومقطع تحصیلی شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 262490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha