ثبت نام 1200 دانش آموز در طرح نشاط معنوی شهرستان گرگان

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: تا کنون یک هزار و 220 نفر از دانش آموزان گرگان و کردکوی در طرح نشاط معنوی امامزادگان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان، امروز (15 تیر) در مراسم افتتاحیه طرح تابستانی نشاط معنوی سال 92 در شبستان امامزاده عبدالله گرگان گفت: طرح نشاط معنوی چند سالی است که توسط سازمان اقاف و امورخیریه در بقاع متبرکه سراسر کشور در حال برگزاری است.


وی با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی که در هشت امامزاده گرگان در حال برگزاری است، افزود: امسال این طرح درامامزاده عبدالله گرگان، امامزاده عبدالله روستای زیارت، امامزاده طیب روستای قرن آباد، امامزاده مجید کردکوی، امامزاده ابراهیم روستای النگ، سقاخانه ابوالفضلیه، امامزاده سلیمان وامامزادگان فضل الله و عبدالله روشن آباد برگزار می شود.


حجت الاسلام سلیمانی فرد تصریح کرد: باتوجه به اینکه این طرح در سال های گذشته در نقاط مشخص شده در حال برگزاری بود اما امسال برای اولین بار امامزاده ابراهیم روستای النگ و امامزاده گان فضل الله وعبدالله روشن آباد اجرا می شود.


وی در خصوص اجرای طرح اوقات فراغت، اظهار داشت: برای انجام این طرح از زمان (30 اردیبهشت تا 30 خرداد) زمان تبلیغات و (10 تا 30 خرداد) زمان ثبت نام و (8 تیر تا 25 مرداد) سال جاری زمان شروع طرح است.

 

امامزادگان ملجا و پناگاه مردم هستند
 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه امامزادگان ملجا و پناگاه مردم هستند، گفت: بسیاری از خانواده ها با افتخار و امنیت کامل فرزندان خود را در این مکان های مقدس برای گذراندن اوقات فراغت و برنامه های فرهنگی ثبت نام کردند که این امر وظیفه ما در دشوار کرده است.


وی یادآور شد: طرح نشاط معنوی در سه محور قرآن اعتقادی، فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار می شود که با اجرای آن سه کتاب برای مقاطع مختلف در نظر گرفته شده است.


حجت الاسلام سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: دانش آموزان شرکت کننده دوره ابتدایی کتاب الف با تا خدا و دوره راهنمایی سی راه سی نشانه و در دوره دبیرستان کتاب نردبان ها و پرتگاه های زندگی است که محور کلاس های معارفی ما هستند.

 

اعزام 59 مبلغ در طرح نشاط معنوی شهرستان گرگان


وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 220 نفر از دانش آموزان گرگان و کردکوی در این طرح ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد ثبت نام کنندگان، دانش آموزان دوره های ابتدایی 600 نفر، دوره راهنمایی 330 نفر، دوره دبیرستان 230 نفر و بزرگسالان 60 نفر هستند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان اظهارداشت: برای برگزاری این طرح در رشته های فرهنگی از 9 مبلغ قمی و بیش از 50 نفر مبلغ بومی استفاده می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 270222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha