اجرای طرح "نشاط معنوی" در بیش از یک هزار امامزاده و بقعه متبرکه کشور

خبرگزاری شبستان:معاون فرهنگی اوقاف کشور با بیان این‌که طرح نشاط معنوی از هشتم تیر تا 25 مرداد امسال برگزار خواهد شد، ادامه داد: طرح نشاط معنوی در یک هزار و 800 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می ‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام احمد شرف ‌خانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور امروز (4 خرداد) در جمع خبرنگاران یاسوج، گفت: با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات تابستان برنامه ‌ریزی جهت غنی‌ سازی اوقات فراغت جوانان در همه نقاط کشور باید در اولویت فعالیت ‌های فرهنگی قرار گیرد.
شرف خانی افزود: طرح تابستانی "نشاط معنوی" همراه با برنامه های متنوع آموزشی و تفریحی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار می شود.
وی زمان اجرای طرح "نشاط معنوی" را از هشتم تیر تا 25 مرداد امسال دانست و افزود: برای طرح نشاط معنوی یک هزار و 800 مبلغ دینی متخصص در امر آموزش تربیتی و مشاوره کودکان در سراسر کشور به بقاع متبرکه اعزام خواهند شد.
این مسئول کشوری با بیان این که طرح "نشاط معنوی" در یک هزار و 800 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می‌ شود، اظهار داشت: جهت اجرای این طرح از روحانیونی که دوره تخصص مربی‌ گری قرآنی را گذرانده و بتوانند کلاس‌ های آموزش را به صورت کارگاهی نه نسبتا آموزش اداره کنند، استفاده می ‌کنیم.
شرف خانی با اشاره به این نکته که در راستای اجرای طرح اوقات فراغت دانش‌ آموزان کتاب ویژه ‌ا‌ی برای مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف تنها نهادی است که جهت اوقات فراغت دانش ‌آموزان طرح کتاب ویژه را برگزار می‌ کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور گفت: در بعضی از امامزادگان نواحی مختلف کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی طرح اوقات فراغت به صورت اردوی یک روزه را برگزار می‌ کنیم که علاوه بر بحث تفریحی جنبه آموزشی مفیدی هم داشته باشد.

پایان پیام/
 

کد خبر 370721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha