شرکت 16 هزار نفر در طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف گیلان از شرکت 16 هزار نفر در طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: در برابر جنگ نابرابر فرهنگی غرب باید متحد و منسجم عمل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیرکل اوقاف گیلان در آیین اختتامیه چهارمین دوره بیست و یکمین طرح نشاط معنوی اوقاف گیلان در بقعه متبرکه خواهر امام(س) رشت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری تاکید بر توجه داشتن به مسایل فرهنگی است.

 

وی با اشاره به اصطلاح جنگ فرهنگی مورد تصریح در بیانات مقام معظم رهبری، گفت: جنگ فرهنگی بسیار خطرناک‌تر از جنگ تسلیحاتی است، زیرا در این جنگ تشخیص دوست از دشمن مشکل بوده و دشمن در پوشش دوست و مسائل اغواگرانه وارد می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف گیلان با ضروری خواندن تلاش بیشتر و همکاری همه نهادهای فرهنگی برای مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی غرب، خاطرنشان کرد: در برابر جنگ نابرابر فرهنگی غرب باید متحد و منسجم عمل کرد.

 

حجت الاسلام عادلی در ادامه به رتبه بالای اوقاف استان در کشور اشاره کرد و گفت: کسب رتبه برتر در کنار استان‌هایی مانند خراسان رضوی، شیراز و قم بیانگر آن است که اوقاف استان گیلان در عرصه فرهنگی بسیار فعال و پررنگ ظاهر شده است.

 

وی با اشاره به شرکت 16 هزار نفر در طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه گیلان اعلام کرد: در برگزاری طرح نشاط معنوی تلاش‌های برخی نهادها مانند آموزش و پرورش و صدا و سیمای مرکز گیلان ستودنی است.

 

مدیرکل اوقاف گیلان از اعزام 46 مبلغ در راستای برگزاری طرح نشاط معنوی به بقاع متبرکه گیلان خبر داد و گفت: کلاس‌های قرآن، احکام، حرفه آموزی و تجسمی در طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه گیلان دایر بوده است.

 

در ادامه علی اسماعیل پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ضمن تشکر از فعالیت‌های فرهنگی اداره اوقاف خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ و شناخت معارف قرآنی در سطح جامعه، بیش از بیش به جوانان، نوجوانان و نونهالان شناسانده شود.

 

مدیرکل اداره ارشاد گیلان با اشاره به اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امورخیریه دو برادر از یک خانواده هستند افزود: ما باید از چنین طرح‌هایی حمایت کنیم و پایه گذاری فرهنگ قرآنی باید در بقاع متبرکه باشد، که از آنجا به تمام جامعه تزریق شود که براستی اوقاف استان گیلان در این عرصه پرتلاش ظاهر شده است.

 

گفتنی است، این مراسم با اهدای جوایزی به برگزیدگان و دست اندرکاران طرح نشاط معنوی گیلان به پایان رسید.

 

پایان پیام/

کد خبر 284180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha