آموزه های قرآن کریم راه سعادت و سلامت جامعه است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه چرداول، گفت: آموزه ها و معارف ناب قرآن کریم راه سلامت و سعادت جامعه و موجب نشاط معنوی جوانان و نوجوانان می شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام احمد امرایی، امام جمعه چرداول، صبح امروز(29 اردیبهشت) در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی این شهرستان، گفت: قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت بشریت سراسر نور است و افرادی که با این کتاب آسمانی مانوس شوند، نورانی خواهند شد.


وی، با بیان اینکه همه ما در برابر قرآن به عنوان کتاب دینی و معجره خاتم پیامبران حضرت محمد(ص) مسئول هستیم، افزود: همانطور که قرآن در روز قیامت  شفاعت کننده است، این کتاب آسمانی از جامعه اسلامی به دلیل عدم توجه به معارف ناب آن نیز شکایت خواهد کرد.


امام جمعه چرداول، یادآور شد: باید گام های بزرگی در راستای ترویج فعالیت های قرآنی در جامعه برداشته شود و علی رغم فعالیت های گسترده ای که در این زمینه انجام شده تا حد مطلوب فاصله داریم.


حجت الاسلام امرایی، با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان مستعدی در زمینه های فعالیت دینی و مذهبی در شهرستان وجود دارد، ابراز کرد: هر چه در زمینه گسترش آموزه های قرآن کریم فعالیت شود کم است و نباید اجازه داد که قرآن در جامعه اسلامی مظلوم واقع شود بلکه باید معارف ناب آنرا در سطح جامعه نهادینه کرد.


وی، قرآن کریم و نهج البلاغه را دو کتاب ارزشمند برای پیدا کردن راه روشن هدایت و سعادت برای جوانان برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر معارف قرآن کریم و نهج البلاغه در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه مرتفع می شود.


گفتنی است، در این نشست 10 میلیون ریال از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان و 20 میلیون ریال از طرف امام جمعه چرداول در راستای تشکیل این شورا و فعالیت های قرآنی شهرستان چرداول اختصاص یافت.


پایان پیام/
 

کد خبر 368931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha