تشکیل 600 پایگاه اوقات فراغت در مساجد گیلان

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از تشکیل 600 پایگاه اوقات فراغت در مساجد استان خبر داد و گفت: باید با برنامه ریزی درست به سمت تحقق شعارسال حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان امروز(27 اردیبشهت) در دیدار مسئولان کانون‌های فعال فرهنگی و هنری مساجد شهرستان رشت با آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان از فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان اظهار کرد: کارکردهای فراموش شده مساجد با پیروزی انقلاب اسلامی دوباره احیا شد و مساجد ما در حال نزدیک شدن به مساجد صدر اسلام هستند.


وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، افزود: باید با برنامه ریزی درست به سمت تحقق این شعار حرکت کنیم.


حجت الاسلام پورابراهیم از تشکیل 600 پایگاه اوقات فراغت در مساجد استان خبر داد و تاکید کرد: این پایگاه‌های اوقات فراغت با تشکیل یک کلاس به نام اقتصاد و فرهنگ این مبحث را به جد پیگیری کرده و در راستای احیای این شعار تلاش می‌کنند.


وی با بیان اینکه در شهرستان رشت 113 کانون فرهنگی و هنری در مساجد مشغول فعالیت هستند، اذعان کرد: از این تعداد 28 کانون روستایی و 78 کانون در مناطق شهری فعال است.


مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از فعالیت 102 باب کتابخانه در مساجد استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد 76 باب کتابخانه بسته(دارای مخزن) و 26 باب کتابخانه باز(در شبستان مساجد) دایر است.


در ادامه علی اسماعیل پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه یکی از علل عقب ماندگی مسلمانان در طول تاریخ سست شدن عقاید، مبانی اخلاقی و ارزش‎های اسلامی است، تصریح کرد: ما برای برطرف کردن این ضعف چاره‌ایی جز بهره گیری از ظرفیت مساجد نداریم.


وی با اشاره به تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری در یک چهارم مساجد تا پایان برنامه پنجم توسعه افزود: باید با برنامه ریزی مطلوب به سمت این هدف گام برداریم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 368285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha