تامین نیروی انسانی از اهداف دانشگاه فرهنگیان است

خبرگزاری شبستان: معاون پژوهش و برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تامین نیروی انسانی از مهمترین اهداف دانشگاه فرهنگیان است.

احمد عزیز آبادی، معاون پژوهش و برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به فعالیت دانشگاه فرهنگیان در استان مرکزی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی است که هدف آن تامین معلم برای سطوح مختلف آموزشی از دبستان تا دبیرستان است.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان از سال 90 در استان مرکزی افتتاح شد، افزود: این دانشگاه با دو مرکز شهید باهنر "پسرانه" و زینب کبری (س) "دخترانه" از سال تحصیلی 91-92 دانشجو پذیرفت.


معاون پژوهش و برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: در مرکز پسرانه هفت رشته و در مرکز دخترانه در چهار رشته دانشجو پذیرفته می شود، که این رشته ها در پردیس شهید باهنر عبارتند از تربیت بدنی، الهیات و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، زیست شناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و مشاوره و در پردیس زینب کبری (س) رشته های علوم اجتماعی، علوم تربیتی، زبان و ادبیات فارسی و تاریج دانشجویان مشغول به تحصیل هستند.


عزیز آبادی با بیان اینکه در اولین سال تحصیل 477 دانشجو، در سال 92-93، 304 دانشجو در این مراکز پذیرفته شد، ادامه داد: 320 دانشجو نیز در سال تحصیلی 93-94 در پردیس های دانشگاهی استان پذیرش شده اند و در سال تحصیلی جدید وزارت آموزش و پرورش در کنکور سراسری بومی گزینی را اولویت قرار داده است.

 

بومی گزینی اولویت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان
این مقام مسئول اضافه کرد: بر اساس این قانون محل خدمت هر داوطلب پس از فراغت از تحصیل همان منطقه ای است که در زمان انتخاب رشته با استفاده از آن سهمیه در دانشگاه فرهنگیان قبول شده است.
 

معاون پژوهش و برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان همچون سال گذشته شرط معدل و سن و شرکت و قبولی در مصاحبه ورودی را داشته و اسامی ازطریق وزارت آموزش و پرورش و در قالب دفترچه های کنکور سازمان سنجش اعلام می شود.
 

دریافت حقوق از دوران دانشجویی
عزیزآبادی با اشاره به اینکه قانون "متعهدین خدمت در آموزش و پرورش" در خرداد ماه سال 1369 به تصویب مجلس شورای اسلامی، افزود: براساس این قانون دانشجویان مراکز تربیت معلم و دانشگاه های فرهنگیان مکلفند در آغاز تحصیل خود به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمت دهند.
 

وی اظهار کرد: افراد متعهد خدمت در حین تحصیل به استخدام پیمانی در آمده و می توانند از حقوق کارآموزی ماهانه معادل حقوق و فوق العاده شغل مدرک تحصیلی مربوط استفاده کنند.
 

معاون پژوهش و برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این قانون براساس بومی گزینی در سال جاری اجرا می شود و افراد پس از استخدام رسمی، جزء سابقه خدمت آموزشی محسوب و متعهدین پس از فراغت از تحصیل به میزان دو برابر مدت تحصیل در هر محلی که آموزش و پرورش تعیین کند خدمت می کنند.
 

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان در مقطع تحصیلی کارشناسی فعال است، افزود: مجوز پذیرش دانشجو در پنج رشته مقطع کارشناسی ارشد نیز در این پردیس ها دریافت شده و امید است در سال تحصیلی آینده دانشجو در این مقطع پذیرفته شود.
 

عزیز آبادی ادامه داد: علاقمندان به ادامه تحصیل نیز می توانند برای ادامه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه از طریق کنکور سراسری اقدام کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 387784

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha