تشکیل بیش از 250 پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد استان یزد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگ یو هنری مساجد استان یزد، از تشکیل بیش از 250 پایگاه اوقات فراغت در تابستان امسال در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، صبح امروز (14 اردیبهشت) در نخستین جلسه ستاد اوقات فراغت کانون های مساجد با اشاره به رسالت کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: ارتباط با جوانان و نوجوانان و فراهم کردن فضایی مناسب برای ارتقاء سطح آگاهی و بینش آن ها یکی از مهمترین رسالت های کانون های مساجد است.

 

وی فصل تابستان را بهترین فرصت برای جذب جوانان به مساجد دانست و افزود: برنامه های اوقات فراغت در سطح کانون ها ی مساجد با هدف غنی سازی اوقات ارزشمند نوجوانان و جوانان، توانمندسازی اعضای کانون ها،ایجاد حلقه های انسجام در بین نوجوانان و جوانان جهت آشنایی و تشریک مساعی در جهت برنامه های مختلف طول سال و شناسایی افراد مستعد و متخصص جهت جذب بعنوان اعضای فعال کانون ها برگزار می شود.

 

رستگاری، با اشاره به تشکیل 250 پایگاه اوقات فراغت در سطح کانون های مساجد استان اظهار داشت: این پایگاه ها در قالب طرح آسمانی ها در تابستان امسال میزبان بیش از 50 هزار نفر از نوجوانان و جوانان هستند.

 

وی زمان افتتاحیه رسمی برنامه های اوقات فراغت را 19 خرداد همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان تا 23 خرداد سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) اعلام کرد و گفت: این مراسم با حضور مسئولان استان، مدیران و رابطان و اعضای کانون های مساجد در یکی از پایگاه های اوقات فراغت برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، تصریح کرد: اختتامیه طرح آسمانی ها نیز به صورت رسمی از 6 تا 16 شهریور همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.

 

وی از انعقاد تفاهنامه بین دبیرخانه استان با سازمان های مختلفی چون فنی و حرفه ای، بهزیستی، جهاد دانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان، انجمن پرستاری و... در طول اجرای طرح آسمانی ها خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در این طرح می توانند از خدمات این سازمان ها استفاده کنند.

 

رستگاری، برگزاری اردوهای درون و برون استانی، مسابقات ورزشی، امکانات رفاهی و تفریحی و... را از دیگر برنامه های اجرا شده در این طرح اعلا م کرد و اظهار داشت: در پایان طرح آسمانی ها پایگاه توسط کانون تخصصی ارزشیابی و نظارات استان ارزیابی شده و از کانون های برتر تجلیل می شود.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 364438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha