مساجد تنها ابزارمقاوم سازی جامعه در برابر توطئه های دشمنان

خبرگزاری شبستان : نماینده ولی فقیه در استان یزد از مساجدبه عنوان تنها ابزار مقاوم سازی جامعه در برابر توطئه های دشمنان یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد،آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقه در استان یزد امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با بیان اینکه یکی از راه های ایستادگی در برابر دشمن مقابله به مثل است افزود: در شرایط کنونی که ما دارای شرایط لازم جهت مقابله به مثل نمی باشم باید خود را مقاوم سازیم.


وی بر لزوم احیا مساجد در جامعه تاکید کرد و گفت: مساجد تنها ابزار مقاوم سازی جامعه در برابر توطئه های دشمنان می باشند.


آیت الله ناصری از مساجد به عنوان یک پایگاه و اداره کل برای روحانی یاد کرد و اظهار داشت: روحانیون باید با برنامه ریزی و افزایش جلسات و ملاقات های رو در رو با جوانان و اهالی محل زمینه های لازم را جهت حضور جوانان در مساجد فراهم کنند.


وی با اشاره به پیام رهبری به اجلاس نماز اظهار داشت:ایشان در پیام خود بر تقویت مساجد و تبدیل آن ها به پایگاهی برای جذب جوانان به مساجد تاکید کردند که باید این مهم در برنامه ریزی های کانون های مساجد مورد توجه قرار گیرد.


نماینده ولی فقیه در استان یزد خواستار کمک کانون های مساجد به آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت شد و تصریح کرد: آداب،اخلاق،احکام،مسائل دینی و ... از جمله مسائلی است که باید از طریق مساجد به جوانان آموزش داده شود.


وی بر لزوم آموزش تخصصی روحانیون توسط حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت:حوزه های علمیه باید عده ای از روحانیون را ویژه فعالیت در مساجد،عده ای را برای مدارس ، عده ای را برای دانشگاه ها و ... تربیت نماید.


امام جمعه یزد مهمترین وظیفه روحانیون را امر تعلیم و تربیت دانست و افزود:باید در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود و با حضور روحانیون در مدارس ، فرزندان خودرا از کودکی تحت آموزش قرار دهیم.


وی بر لزوم توجه و برنامه ریزی برای دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و اظهار داشت:باید در این دانشگاه ها دروس طلبگی به همراه سرفصل های آموزشی ارائه شود تا معلمان ما به صورت مزدوجی از هر دو علم تربیت شوند.


وی یکی دیگر از راه های جذب جوانان به مساجد از کودکی را تاسیس آموزشگاه های غیر انتفاعی در کنار مساجد دانست و تصریح کرد: با استفاده از پتانسیل ائمه جماعت،هیئت امناء و کانون های فرهنگی و هنری در این مدارس می توان تعداد زادی جوان مسجدی تربیت نمود.


آیت الله ناصری با بیان اینکه درک جوانان و نوجوانان اساسی ترین کار است افزود: برای جذب جوانان به مساجد دو راه وجود دارد یکی آنکه از طریق مدارس وارد شویم و دیگری آنکه با استفاده از مساجد و اجرای برنامه های متنوع و جذا ب آنان را جذب نماییم.


وی با انتقاد از رواج سبک زندگی غربی در کشور گفت:باید برای حفظ سبک زندگی اسلامی در کشور برنامه ریزی کنیم و مانع از رشد این فرهنگ در جامعه شویم.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 363635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha