غنی‏‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از ضروریات است

خبرگزاری شبستان: مسئول نظارت بردبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت:پرداختن به طرح غنی‏‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان یکی از ضروریات مهم می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا حدادیان در نشست با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مهدیشهربا بیان اینکه کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان سمنان نقش مهمی در اجرای امور فرهنگی و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد دارند افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، این مراکز می‏‌توانند در غنی‏‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نقش خود را خوبی ایفا کنند.


وی هدف از برگزاری برنامه های تابستانه را انسجام و ساماندهی فعالیت ها و برنامه های اوقات فراغت، هماهنگ سازی و ایجاد وحدت رویه در برنامه ها و فعالیت ها، شناسایی ظرفیت های کانون ها و ارتقاء سطح توانمندی ها و فراهم آوردن زمینه جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد عنوان کرد.


حجت الاسلام حدادیان ، با بیان اینکه هم اکنون تعداد 200 کانون فرهنگی وهنری در مساجد استان سمنان فعال است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری برنامه ریزی جهت هرچه بهتر برگزار شدن طرح غنی سازی اوقات فراغت در این کانون ها آغاز شده است.


وی ادامه داد: کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان در زمینه‏‌های مختلف آموزشی، روان‏‌خوانی و روخوانی قرآن کریم، احکام، اصول عقاید، زبان‏‌های عربی و انگلیسی، کلاس‏‌های هنری، خطاطی، طراحی و تئاتر فعالیت می‏‌کنند.


در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهربا بیان این که محوریت مساجد در برنامه های تابستانه به افزایش نشاط معنوی منجر می شود، افزود: کانو ن های فرهنگی و هنری مساجد بازوان پرتوان در برنامه ریزی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان هستند.


محمد علی یوسفیان تاکید کرد: فراگیری مهارت های مختلف در کنار توجه به معنویت، جهت گیری فعالیت کانون ها است.


وی افزود: برخی کانون های مساجد این شهرستان با برنامه ریزی مناسب نه تنها الهام بخش در حول و حوش مسجد هستند بلکه برای شهر نیز تاثیرگذار بوده اند.


در این نشست هریک از مدیر کانون ها به بحث وتبادل نظر در خصوص برنامه های اوقات فراغت پرداختند.


پایان پیام/
 

کد خبر 361279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha