ترویج عفاف و حجاب در بین دانش آموزان ضروری است

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و بین دانش آموزان پیشتاز بوده است.

سیف الله کریم زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به ویژه در بین نسل جوان گفت: این امر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر این فرهنگ از دوران جوانی در بین دانش آموزان نهادینه شود توطئه های دشمنان بی اثر خواهد بود.


وی اداه داد: آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه پیشتاز بوده است و می توان گفت فرهنگیان نقش بی بدیلی در ترویج حجاب و عفاف داشته اند.

 

کریم زاده با بیان اینکه حجاب و عفاف یک فرآیند فرهنگی است خاطر نشان کرد: این فرایند در بستر توجه به ارزشها، نظارت، نهادینه سازی و تقویت و تعمق فرهنگ حجاب ایجاد می شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه بهترین و موثرترین راه ارتباط و تعامل با جوانان را ارتباط معلم با دانش آموزان دانست و اظهار کرد: نقش و جایگاه معلم در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف خاص و بی نظیر است لذا باید نیروی انسانی آموزش و پرورش را با یک کار فرهنگی دقیق تربیت نمود تا در آینده بتوانند نقش موثر خود را در مدرسه ایفا نمایند.

 

وی آموزش و پرورش مهمترین بستر فرهنگ سازی در جامعه عنوان کرد و افزود: همه دستگاه های فرهنگی با تعامل و هماهنگی با آموزش و پرورش و مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی حوزه حجاب و عفاف در این مسیر فعال و موثر ظاهر شوند.

 

پایان پیام/

کد خبر 262917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha