انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرین دموکراسی برای دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرین دموکراسی برای دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سیف الله کریم زاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی درمراسم انتخابات شورای دانش آموزی استان مرکزی که (3 آبان) در دبیرستان شاهد امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم با حضور در شوراهای دانش آموزی و برنامه های جمعی برای حضور در جامعه آموزش می بینند.

 

وی با بیان اینکه رییس مجلس دانش آموزی طی دو سال متوالی از این استان انتخاب شده است، افزود: دانش آموزان استان مرکزی همواره با تلاش و کوشش استعدادهای بالقوه خویش را با حضور در عرصه های مختلف بالفعل کردند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: 50 درصد تخفیف بهای مصرف انرژی برای مدارس و مکلف شدن تمام دستگاه های اجرایی کشور به همکاری در هوشمند سازی مدارس از مهم ترین اقدامات مجلس دانش آموزی است.

 

کریم زاده با اشاره به منویات مقام عظمی ولایت حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر توجه دانش آموزان به تهذیب، تحصیل و ورزش، ابراز امیدواری کرد: دانش آموزان در تحقق این امر تا از هیچ کوششی فرو گذار نباشند.

 

ابوالفضل هاشمی، رییس آموزش و پرورش ناحیه یک اراک، نیز در این مراسم طی سخنانی از حضور دانش آموزان در شوراهای دانش آموزی تقدیر کرد و گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرین با شکوه برای حضور آنان در عرصه های مختلف است.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از مصوبات که در مجلس شورای اسلامی به نتیجه نرسیده است، توسط دانش آموزان مصوب شد، افزود: مهم ترین مسئله در انتخابات شوراهای دانش آموزی، رعایت اخلاق و احترام به نظرات و حقوق دیگران است.

 

لازم به ذکر است، پانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان مرکزی (3آبان) در یکهزار و 504 مدرسه بالای 30 دانش آموز استان مرکزی برگزار شد.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 187318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha