دوران جوانی زمان شکوفایی و سعادت انسان است

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: دوران جوانی زمان شکوفایی استعدادها و سعادت انسان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ سیف الله کریم زاده٬ مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی (14 اسفند) در جشنواره نوجوان سالم که در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهر اراک برگزار شد٬ ضمن تاکید بر استفاده بهینه از این دوران گفت: دوران نوجوانی و جوانی فرصتی مناسب برای کسب علم و اندیشه است.


وی با اشاره به اینکه این دوران زمان مناسبی برای شکوفایی استعدادهاست٬ افزود: دانش آموزان و دانشجوایان باید با بهره گیری از این فرصت طلایی برای رسیدن به پیشرفت و تعالی گام بردارند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید به تربیت اسلامی دانش آموزان٬ خاطر نشان کرد: تربیت اسلامی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارد.

کریم زاده اضافه کرد: والدین و معلمان باید به بحث تربیت بر اساس الگوهای اسلامی توجه ویژه داشته و آینده سازان این مرزو بوم را در این مسیر هدایت کنند.


در ادامه این مراسم موسوی پور٬ از اساتید دانشگاه اراک نیز در سخنانی با بیان اینکه شناسایی استعداد جوانان و نوجوان راهی برای پرورش صحیح این عزیزان است٬ گفت: طبق تحقیقات انجام شده در دنیا حدود 80 درصد از افرادی که در حال کار کردن هستند از کار خود ناراضی هستند و این به علت عدم شناخت استعدادهای افراد است.

 

وی افزود: نوجوانان باید برای زندگی سالم و موفق خود در آینده با شناخت توانایی ها و بروز استعدادهای خود، همچنین برنامه ریزی و داشتن راهنمایی خوب و پیش بینی و آینده نگری در ایجاد زندگی سالم و موفق برای خود کوشا باشند.
 

پایان پیام/

کد خبر 234707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha