تاسی ازقرآن کریم٬ گامی استوار در مسیر قرب الهی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تاسی از آموزه های قرآن کریم٬ گامی استوار در مسیر قرب الهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ سیف الله کریم زاده٬ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی٬ شامگاه (26آذر) در همایش قرآنی فرهنگیان و دانش آموزان ناحیه یک آموزش و پرورش اراک٬ گفت: اقشار مختلف جامعه با تاسی از آموزه های قرآن کریم قدم در راه الهی گذاشته و به سر منزل مقصود خواهند رسید.


وی قرآن کریم منشور جامع و کاملی برای تربیت فرد و جامعه دانست و افزود: تمسک اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان و جوانان به قرآن کریم و عترت(ع) سبب افزایش روح معنویت در جامعه است.


مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی همایش های قرآنی را بستری مناسب در راستای آشنایی و آگاهی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان با آموزه های قرآن کریم عنوان کرد و گفت: این همایش ها زمینه ایجاد نشاط و شور معنوی در دانشگاه است.


کریم زاده اظهار کرد: اگر قرآن در زندگی انسان ها حاکم باشد و بشریت به دستورات خداوند متعال عمل کنند در جامعه مشکلی به وجود نخواهد آمد.


وی در بخش دیگری از سخنانش بر مطالعه نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تاکید کرد و گفت: این منابع فاخر چراغی روشن برای هدایت انسان در مسیر الهی و سعادت است.


ابولفضل هاشمی٬ مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک٬ نیز در این همایش گفت: همزمان با هفته گرامیداشت قرآن کریم در مدارس سراسر استان مرکزی مسابقات قرآن دانش آموزی در 7 رشته و دو گروه دانش آموزان پسر و دختر برگزار می شود.


وی با بیان اینکه بیش از 15 هزار دانش آموز این ناحیه حافظ نیم جزء قرآن کریم هستند٬ ادامه داد: 60 هزار دانش آموز در 400 مدرسه این ناحیه از 26 آذر ماه تا پایان هفته قرآن در مسابقات قرآن و عترت با هم به رقابت خواهند کرد.


رییس آموزش و پرورش ناحیه 1 اراک افزود: 10 نفر از دانش آموزان و شش نفر از کارکنان ناحیه یک آموزش و پرورش اراک حافظ کل قرآن کریم هستند.


گفتنی است٬ همزمان با هفته گرامیداشت قرآن کریم 15 همایش قرآنی با حضور مبلغان قرآنی در سراسر استان مرکزی برگزار می شود.


لازم به ذکر است٬ در پایان این همایش از دانش آموزان حافظ قرآن کریم با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.


پایان پیام/

کد خبر 206411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha