ارائه آموزش به 5 هزار نفر در قالب کلاس‌های نهضت سوادآموزی

خبرگزاری شبستان: معاون سواد آموزی آموزش و پرورش قم گفت: یک هزار و 700 ساعت به افراد بی‌سواد آموزش داده شده و از همین رو برای آموزش بهتر لوح‌های فشرده‌ای در اختیار آنان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا امروز (24 فروردین) در جلسه تبیین سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های سال 93 نهضت سواد آموزی گفت: مقام معظم رهبری در سفری که به قم داشتند بر امر خدمت رسانی تاکید کردند و بر مناطق محروم نیز تاکید بسیاری داشتند که ما نیز همه برنامه‌های خود را بر این اساس تنظیم کرده‌ایم.


وی ادامه داد: نخستین بند سواد آموزی ریشه کن کردن بی‌سوادی در جامعه است و طبق تاکید مقام معظم رهبری باید بسیجی‌وار برای ریشه کن کردن بی‌سوادی در جامعه عمل شود.


معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص برنامه‌های این معاونت در سال گذشته گفت: طی سال 92 پنج هزار نفر در طرح سواد آموزی شرکت کرده‌اند که 450 مربی به این افراد آموزش داده‌اند و 589 کلاس آموزش و پرورش به این طرح اختصاص پیدا کرده است.


حجت‌الاسلام قاسمی‌نیا ادامه داد: یک هزار و 700 ساعت به افراد بی‌سواد آموزش داده شده و از همین رو برای آموزش بهتر لوح‌های فشرده‌ای در اختیار آنان قرار گرفته است.


وی گفت: در سال گذشته ستاد راهبردی سوادآموزی را به ریاست استاندار تشکیل دادیم که سعی در مشارکت دستگاه‌های مختلف در طرح سواد آموزی شده است.


معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: باید این گونه جلسات برای به صفر رساندن آمار بی‌سوادی در جامعه افزایش پیدا کند که در این مسیر افراد 10 تا 49 سال مد نظر سازمان نهضت سواد آموزی قرار گرفته‌اند.


حجت‌الاسلام قاسمی‌نیا گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در هر مدرسه یک کلاس نهضت سواد آموزی وجود داشته باشد و در این راستا سعی شده تا والدین بی‌سواد شناسایی تا باسواد شوند.


پایان پیام/

کد خبر 358145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha