بیش از 14 هزار کردستانی تحت پوشش برنامه های آموزشی سواد آموزی قرارگرفت

خبرگزاری شبستان: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان از قرارگیری تعداد 14 هزار و 633 نفر تحت پوشش برنامه های آموزشی سواد آموزی در این استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

اکبر عظیمی، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان  در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان به بیان مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال تحصیلی گذشته تاکنون در حوزه سوادآموزی پرداخت و گفت: تدوین برنامه عملیاتی سال، برنامه نظارتی برای ارزیابی فعالیت ها و تدوین برنامه گروه بهبود کیفیت آموزشی را از اهم اقدامات معاونت سوادآموزی است.

 

وی اجرای دوره 16 ساعته ضمن خدمت مدیران مجتمع ها و مدارس مستقل، تهیه و تدوین پکیج آموزشی مورد نیاز کارکنان ستادی حوزه سواد آموزی، توزیع لوح فشرده روش تدریس ویژه آموزش دهندگان بخش واگذاری و نظارت بر چگونگی اقدام شهرستان ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای توانمندسازی نیروی انسانی ذکر کرد.

 

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با 16 دستگاه استانی خبر داد و اظهار داشت: به منظور ارزیابی از عملکرد ادارات مشارکت کننده در برنامه های سواد آموزی ارزیابی تدوین و جهت اجرا ابلاغ شده است.


معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، اهتمام به توسعه فعالیت های سواد آموزی به عنوان یکی از راهبرد های اولویت‌دار اداره کل و تعیین شاخص های مرتبط ، تشکیل کارگروه واگذاری بخشی از فعالیت های سواد آموزی را از دیگر اقدامات این حوزه در سال تحصیلی گذشته خواند.

عظیمی با اشاره به برخی از اقدامات فرهنگی انجام شده توسط این حوزه، عنوان کرد: ختم دسته جمعی قرآن ویژه آموزشیاران و کادر اداری، اختصاص 10 دقیقه از زمان برنامه آموزشی کلاس ها به آموزش قرآن، برگزاری مسابقه کتابخوانی (کتاب دقایقی با قرآن) ویژه آموزشیاران از جمله این اقدامات بوده است.

 

وی با بیان اینکه کارگروه تدوین محتوای آموزشی استانی به منظور تهیه محتوای ملی تشکیل شده است افزود: در این راستا پیش نویس کتاب کسب و کار در اسلام تهیه و بعد از فرآیند اجرایی به سازمان مرکزی نهضت سواد آموزی ارسال شد و در نمایشگاه هفته پژوهش با ارائه تولیدات آموزشی حوزه سواد آموزی عرضه شد.

 

وی بررسی و اعتبار بخشی کتاب سواد آموزی ویژه زندان ها، اعتبار بخشی مرحله ای کتاب قرآن دوره انتقال، برگزاری جشنواره درس پژوهی را از فعالیت های پژوهشی این معاونت ذکر کرد.

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: طرح پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی با مشارکت بهزیستی با تحت پوشش قراردادن 13 هزار و 34 نفر مخاطب اجرا شد.

 

عظیمی یه میزان زیرپوشش قرار گرفتن مخاطبان از اول مهرسال گذشته تا مردادماه سال جاری پرداخت و گفت: در این فاصله زمانی تعداد 14 هزار و 633 نفر تحت پوشش برنامه های آموزشی دوره های مختلف سواد آموزی قرار گرفتند.


پایان پیام/

کد خبر 286188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha