جمع آوری بیش از یک میلیارد ریال زکات فطره توسط بهزیستی

خبرگزاری شبستان:‌ مدیر کل بهزیستی استان مرکزی از جمع آوری یک میلیارد و 418 میلیون ریال زکات فطره در استان به همت این نهاد خبر داد.

رضا ربیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک گفت: امسال نیز مردم روزه دار و خداجوی استان مرکزی در پایان ماه ضیافت الهی یک میلیارد و 418 میلیون و بیست هزار ریال زکات فطره خود را به بهزیستی استان مرکزی دادند.


وی با اشاره به اینکه امسال زکات فطره در 537 پایگاه ثابت و سیار بهزیستی استان مرکزی جمع آوری می شد، افزود: زکات فطریه جمع آوری شده توسط بهزیستی نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافت.


ربیعی ادامه داد: مبالغ دریافت شده شامل فطریه، کفاره روزه و سهم سادات است که از طریق شهرستان ها، مراکز دولتی و غیر دولتی بهزیستی استان مرکزی جمع آوری شده است.


مدیر کل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: همشهریان اراکی نیز از مجموع رقم دریافتی، چهارصد و 82 میلیون و 500 هزار ریال به توانجویان تحت پوشش این سازمان اختصاص دادند.


وی گفت: فطریه دریافتی در کاهش مشکلات افراد محروم و نیازمند دارد و بخش اعظم آن در مسکن، اشتغال، دارو و درمان، امور تربیتی و آموزشی، ازدواج و جهیزیه، مواد غذایی، پوشاک و تهیه لوازم خانگی برای توانجویان تحت پوشش هزینه می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 282500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha