ثبت بیش از ۵ هزار نفر در طرح مسکن معلولان استان مرکزی

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار نفر در طرح مسکن معلولان این استان ثبت نام کردند.

رضا ربیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تعداد پنج هزار و 300 نفر از گروه‌های هدف بهزیستی استان در این طرح ثبت نام کردند.


وی ادامه داد: سهمیه تخصیص یافته به این استان از سوی سازمان بهزیستی کشور در طول دوره سه ساله٬ 4 هزار و 193 واحد است.


مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه طرح نهضت تأمین مسکن معلولان و مددجویان از اوایل سال 89 با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور آغاز است، افزود: این طرح با اولویت معلولان متاهل، سرپرست خانوار، زنان و دختران بالای 35 سال و سرپرست خانوار معلولان مجرد بالای 20 سال که فاقد مسکن باشند، در حال اجراست.


ربیعی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور در سال جاری پیشگیری و درمان اعتیاد و نیز تشویق و حمایت از معتادان بهبود یافته و واگذاری مسکن به آنان است.


وی ادامه داد: آقایان بهبود یافته متاهل که دارای پاکی بیشتری نسبت به بقیه باشند در اولویت واگذاری هستند.


مدیر کل بهزیستی استان مرکزی، بهره‌مندی از شاخص‌های بهبودی از جمله ماندگاری در درمانMMT حداقل به مدت سه سال و عدم غیبت به مدت یک هفته در طول درمان را از دیگر شرایط واگذاری مسکن به معتادین بهبود یافته عنوان کرد.


ربیعی با بیان اینکه سهمیه استان مرکزی در سال جاری 97 دستگاه است، خاطرنشان کرد: این سهمیه بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.


وی اظهار کرد: از مجموع این واحدها 47 واحد در اراک، دو واحد در تفرش، سه واحد در خمین، پنج واحد در خنداب، 10 واحد در زرندیه، 11 واحد در دلیجان، دو واحد در ساوه، چهار واحد در فراهان، 6 واحد در کمیجان و هفت واحد در محلات است.


ربیعی اضافه کرد: هم اکنون متقاضیان شش واحد به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.


مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: هم اکنون 47 واحد مسکونی در مرحله تخصیص زمین، هشت واحد در مرحله صدور پروانه ساخت، هشت واحد در مرحله اجرای اسکلت و 15 واحد در مرحله نازک کاری قرار دارند.


پایان پیام/

کد خبر 204076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha