بیش از 26 هزار معلول و سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی مرکزی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: 26 هزار و 167 نفر معلول و سالمند تحت پوشش خدمات توانبخشی بهزیستی این استان هستند.

رضا ربیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به فعالیت معاونت توانبخشی و بهره مندی این تعداد سالمند و معلول از خدمات این معاونت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: تیم سیار توانبخشی در حال حاضر در سه مرکز فعال ویزیت در منزل در اراک و ساوه فعالیت دارند.


وی با اشاره به اینکه این تیم بر حسب نیاز مددجویان فعالیت می‌کند ، ادامه داد: تیم های سیار توانبخشی این سازمان با توجه به نوع معلولیت پزشک و کاردرمان و فیزیوتراپ در خود دارند.


ربیعی در بخش دیگری از سخنانش گسترش مراکز خدمات در منزل را اولویت برنامه‌های بهزیستی استان مرکزی دانست و بیان کرد: هم اکنون استان مرکزی به تاسیس مراکز شبانه روزی از جمله مراکز نگهداری معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی دخترانه بالای 14 سال نیازمند است.


این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این طرح، طرح مراقبین در منزل نیز در اراک به صورت پایلوت با ارائه خدمات به 80 نفر از معلولین در گروه‌های مختلف توسط 20 مراقب آموزش دیده به صورت روزانه سه ساعت، در حال اجرا است.


مدیر کل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: فعالیت‌های حوزه توانبخشی در سه دفترامور توانبخشی روزانه و توانپزشکی،‌ امور مراکز توانبخشی مراقبتی و دفتر توانمند سازی معلولان بهزیستی انجام می گیرد و این دفاتر خدمات لازم را به جامعه هدف ارائه می‌دهند.


ربیعی با بیان اینکه این سازمان خدمات بسیاری را به جامعه هدف خود ارایه می دهند ادامه داد: ارائه خدمات توانبخشی به معلولان در مراکز غیر دولتی جسمی و حرکتی و حسی، ارایه خدمات توانبخشی از طریق تیم‌های سیار، کمک به کاشت حلزون برای کودکان ناشنوای نیازمند، پرداخت حق پرستاری به خانواده‌های معلولین ضایعه نخاعی، پرداخت شهریه به دانشجویان معلول، ساماندهی امور مربوط به ایاب و ذهاب معلول، ارایه خدمات فرهنگی،آموزشی به نابینایان، پوشش بیمه درمانی تمامی مددجویان زیر پوشش، پوشش بیمه مکمل درمان معلولان،‌ تربیت شنیداری و ارایه آموزش به کودکان کم شنوا، اجرای طرح غربالگری، تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی در نوزادان از جمله وظایف بهزیستی در این راستا است.


پایان پیام/

کد خبر 352519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha