برگزاری مسابقات اذان و ابتهال در استان مرکزی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری مسابقات اذان و ابتهال، مدیحه سرایی و هم خوانی قرآن در این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: این مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی و در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.


وی با بیان اینکه این مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار می شود، ادامه داد: ثبت نام این مسابقات از 11 مرداد آغاز و تا 25 شهریور ادامه دارد.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: مرحله شهرستانی این مسابقات از 28 شهریور تا 7 مهر و همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.


حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: مرحله استانی این مسابقات نیز از 5 آبان ماه تا 15 این ماه و همزمان با دهه ولایت برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه یکی از عرصه های فعالیت قرآنی، گروه های هم خوانی توسط جوانان پرشور و علاقمند به مباحث قرآنی است، اظهار کرد: موضوع این بخش شامل تلاوت آیات قرآنی و مجال پیوند دل های جوانان با قرآن و ثقلین همراه با مناجات های در بردارنده آن است.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد انگیزه در جامعه به ویژه جوانان و تقویت بنیه قرآنی، توجه افراد جامعه به ویژه جوانان با اهل بیت (ع)، رقابت سالم در بین جوانان در آشنایی با قرآن، شناسایی نخبگان قرآنی، ارتقاع سطح اذان گویی و ابتهال و افزایش متسابقین عنوان کرد.


حجت اسلام حسینی اضافه کرد: محتوای متن بخش ابتهال باید از متون غنی مفاهیم اسلام و اشعار ناب شعرای عرب زبان انتخاب شود.


وی ادامه داد: در بخش مدیحه سرایی نیز شرکت کنندگان می توانند، پیرامون منقبت و فضایل اهل بیت به ویژه امام حسین(ع)، عدم اتکاء به غیر و استقلال مسلمانان، اهمیت جهاد در اسلام و موضوعات مرتبت استفاده کنند.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقات می توانند، به روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل اوقلف و امور خیریه استان یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

 


پایان پیام/

کد خبر 161507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha