تاکید بر توسعه سالن ها، رواق ها و صحن بقاع متبرکه

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر توسعه سالن ها، رواق ها و صحن بقاع متبرکه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه گذشته(22 تیر ) در مراسم افتتاحیه شبستان های بقعه متبرکه امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان شهر اراک گفت: بقاع متبرکه همواره پذیرای خیل عظیم زائران در مناسبت های مختلف هستند که باید مسئولان امر برای آرامش خاطر آنان به توسعه سالن ها، رواق ها و صحن بقاع متبرکه بپردازند.


وی به مشارکت خیرین و نیکوکاران در احیا و بازسازی بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: همواره در استان شاهد انجام کار خیر و خداپسندانه از سوی خیرین هستیم و خیرین و نیکوکاران نیز همواره در راستای خدمت به خلق و رضای خدا پیشتاز بوده و هستند.
 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: بقاع متبرکه ظرفیت خوبی را برای انجام فعالیت های فرهنگی و جذب جوانان دارند که باید از این فرصت برای ترویج فرهنگ دینی و گرایش هر چه بیشتر نسل جوان و نوجوان به فرهنگ اسلامی بهره بگیریم.
 

آیت الله دری نجف آبادی سرمایه گذاری برای دین را ضروری دانست و بیان کرد: باید برای ترویج فرهنگ اسلامی و دین مبین اسلام تلاش کرده و از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.
 

وی بیان کرد: شبستان هایی که در امامزاده محمد عابد(ع) به بهره برداری رسید فضای مناسبی برای فعالیت های مختلف فرهنگی، تربیتی، تفریحی است.
 

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به توسعه حوزه های علمیه نیز اشاره کرد و گفت: توسعه حوزه های علمیه و حضور نسل جوان و نوجوان در این پایگاه دینی ضروری است. 

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد:  هرجا ائمه معصومین (ع) و فرزندان ایشان و علما حضور داشتند حوزه های علمیه برپاشد که همواره منشا خیر و برکت بوده است و اگر در جوار امامزادگان نیز فضای مناسب برای احداث حوزه های علمیه فراهم شود از ظرفیت های این اماکن مقدس به نحو احسن استفاده خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم که با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استاندار مرکزی، مسئولان استانی و مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی برگزار شد، دو شبستان با نام های حضرت زهرا(س) و امام حسن(ع) افتتاح شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 385505

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha