شب قدر سرآمد همه شب هاست

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: شب قدر سرآمد همه شب ها است که باید قدر آن را دانسته و از آن بهره بگیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی و امام جمعه اراک، شامگاه گذشته (25 تیر) در شب نوزدهم ماه مبارک  رمضان شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) و اولین شب از شب های قدر در مراسمی که در مصلای بیت المقدس شهر ارک برگزار شد،گفت: شب قدر شبی است که باید قدر آن و لحظه لحظه اش را بدانیم چرا که در پیشگاه خدا ازجایگاه ویژه ای برخوردار است.


وی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) افزود: شب قدر شب توبه و استغفار است و یک فرصت استثنایی که خداوند برای بندگان قرار داده است.


امام جمعه اراک با اشاره به اینکه همه جا سفره رحمت و برکت خداست، اضافه کرد: در ماه رمضان این سفره ویژه برای بندگان پهن می شود و در شب های قدر به صورت خاص است.


شب قدر شب دعا، توسل و توبه است
این مقام ارشد استان دعا، توسل، توجه و توبه را از کارهای مهمی دانست که در این شب های نورانی باید انجام داد و گفت: دعا در این شب ها بسیار گرده کشا است.


آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه دعا باید با دل پاک و قلب آرام باشد و شرط اصلی پذیرش آن طهارت روح و جان است، ادامه داد: دعا و توبه باید طوری باشد که تحوول درونی در فرد ایجاد کرده و برای یکسال آینده انسان را بیمه کند.

 

وی با اشاره به اینکه مسملان واقعی باید بصیر، آگاه و هوشیار باشد، بیان کرد: مسلمان واقعی ان است که دین داشته و دشمن شناس باشد و در راه دین و ارزش های والای آن گام بردارد.


غفلت سبب شکست و نومیدی می شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه به توطئه های دشمنان از صدر اسلام تا کنون اشاره کرد و گفت: غفلت مردم زمان حضرت علی(ع) بود که علی(ع) خانه نشین شد و دشمنان اسلام قدرت را در دست گرفتنه و فتنه افکنی پرداختند.


وی ادامه داد: در عصر حاضر نیز شاهد توطئه های دشمنان و ترور شخصیت های بزگ علمی، دینی و دانشمندان هستیم که این گاهی اوقات نشان از غفلت مسلمانان است که اجازه توطئه و دست درازی به دشمنان را می دهد.


امام جمعه اراک بیان کرد: فتنه همچنان ادامه دارد، نباید غفلت کنیم باید با وحدت کلمه یکپارچه پشت سر رهبری حرکت کرده و از دین، انقلاب و ارزش های خود دفاع کنیم.


عشق به علی و اولاد علی(ع) در شیعیان موج می زند
آیت الله دری نجف آبادی، بیان کرد: ما شیعه علی (ع) هستیم و باید علی وار زندگی کرده و جاذبه و دافعه علی را داشته باشیم.


وی ادامه داد: عشق به علی و حب علی بسیار مقدس است و بیاد واقعی باشد چرا که حب و دوستی با علی مساوی با بهشت است.

 

امام جمعه اراک بر حضور با اخلاص در مراسم شب های قدر تاکید کر د وادامه داد: برای اینکه این شب های نورانی را به درستی درک کنیم باید قلب را از تکبر و اسارت غیر خدا و شرک پاک کرده و با صفای دل و جان در این شب ها به دعا و نیایش بپردازیم.


گفتنی است ، قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، افتتاح، اقامه نماز، سخنرانی و قرآن به سر از برنامه های این شب در مصلای بیت المقدس شهر اراک بود که با حضور گسترده مردم مومن و ولایتمدار شهر اراک برگزار شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 386697

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha