قلب انسان در شب‌های قدر باید کاملا به یاد خدا باشد

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه اگر انسانی که مرتکب همه گناهان شده از رحمت الهی نا امید شود گناه کبیره انجام داده است، گفت: قلب انسان در شب‌های قدر باید کاملا به یاد خدا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام احمد مروی ظهر امروز (27 تیر) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به اینکه این روزها و شب‌ها متعلق به حضرت علی(ع) است، اظهار کرد: این روزها و شب‌ها ایام عبادت، مناجات و توجه به خدا و استغفار به درگاه الهی است.

 

وی با بیان اینکه اگر دل انسان‌ها متوجه خدا باشد خداوند خود جواب بنده را می‌دهد، تصریح کرد:‌ انسان نباید به واسطه دعاها و کارهای نیک مغرور شود که از گناهان کبیره است.

 

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های معرفت انسان به خدا خوف به خدا است، افزود: کسی که ترس از خدا نداشته باشد نسبت به خداوند معرفت ندارد و اگر عالم به الله باشد باید از خدا و عذاب خداوند بترسد.

 

وی با تاکید بر اینکه در شب‌های قدر قلب انسان باید کاملا به یاد خدا باشد، خاطرنشان کرد: اگر انسانی که مرتکب همه گناهان شده از رحمت الهی نا امید شود گناه کبیره انجام داده است.

 

مروی با بیان اینکه نباید از لطف و رحمت الهی ناامید شد، اذعان کرد: در شب‌های قدر می‌گویند گناهان را به ذهن بیاورید برای اینکه جلوی چشم باشد تا از خداوند خجالت بکشید و حقیقتاٌ از خدا طلب عفو کنید و مطمئن باشید وقتی توبه قلبی باشد خداوند بخشنده و مهربان است.

 

وی خاطرنشان کرد: یاس از رحمت و بخشش و رأفت الهی و ناامید از آنچه که مورد مغفرت الهی است سبب می‌شود تا بستر برای حضور شیطان در همه ابعاد در انسان فراهم شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 386916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha