شب قدر، شب رحمت و مغفرت است

خبرگزاری شبستان: رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا گفت: شب قدر، شب رحمت، مغفرت و برکت الهی است.

حجت الاسلام حسن ملائکی گیلانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا با بیان اینکه در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد،اظهار کرد: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است و خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام ' سوره قدر ' نازل کرده است.


وی تصریح کرد: شب قدر، شب برکت، رحمت و مغفرت است و از طرفی یکی از مظاهر رحمت و مغفرت الهی، باب توبه و استغفار است که خداوند برای بندگانش گشوده و این شب از فرصت های مناسب برای بازگشت به سوی خداوند می باشد.


رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا ادامه داد: هرگاه انسان، اندک تأمّلی در این معنی کند که با نافرمانی چه مزایایی را از دست داده و چه فرجامی در انتظار اوست خود به خود، به فکر بازگشت به سوی خدا و جبران گذشته می افتد و شب قدر بهترین فرصت برای این تأملات و آشتی با خداوند است.


وی اضافه کرد: در شب های نورانی قدر و در ماهی که الطاف و فیوضات الهی به روی زمین سرازیر می شود، مردم مومن و روزه دار ایران اسلامی جهت استفاده از فیوضات این شب ها شب زنده داری می کنند.

 

حجت الاسلام ملائکی گیلانی گفت: ویژه برنامه‌های شب قدر در مساجد و هیئت های مذهبی‌ شامل قرائت قرآن، سخنرانی، مراسم احیاء، اقامه 100 رکعت نماز، قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، مداحی، عزاداری و مراسم قرآن به سر گرفتن می باشد که امسال نیز در مساجد این شهرستان با شور و حال خاصی نسبت به سال های قبل برگزار می شود.


 

پایان پیام/

کد خبر 386879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha