تاکید امام جمعه اراک بر ترویج فرهنگ استاد، شاگردی در جامعه

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر ترویج فرهنگ استاد و شاگردی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک(29 خرداد) در دیدار اعضا و بازرسان اتاق اصناف شهراراک که در دفتر ایشان برگزار شد، بر ترویج فرهنگ استاد و شاگردی تاکید کرد و گفت: این فرهنگ باید همچون گذشته در جامعه و بین جوانان نهادینه شود.


وی با اشاره به اینکه در جامعه امروز بسیاری از کسب های فنی و سنتی به دست فراموشی سپرده شده است، ادامه داد: اصناف باید با برنامه ریزی های دقیق جوانان و نوجوانان را به یادگیری این مشاغل تشویق و این فرهنگ را بار دیگر در جامعه ترویج دهد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تولید داخلی اشاره کرد وگفت: تشویق آحاد مردم به استفاده از کالاهای تولید داخل، نقش موثری در تشویق تولید کنندگان داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.
 

این مقام مسئول در ادامه به تولید با کیفیت بالا توسط تولید کنندگان نیز تاکید کرد و افزود: تولید کنندگان نیز باید برای تشویق و گرایش مردم به استفاده از محصولات آنان، به کیفیت تولیدات خود بیافزایند.


امام جمعه اراک ادامه داد: کیفیت بالای کالاهای داخلی نه تنها می تواند نیاز داخل را مرتفع کنند بلکه می تواند به بازارهای جهانی نیز راه یابد.


آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیکری از سخنانش ضمن تاکید بر نظارت اصناف بر تولید با کیفیت گفت: اصناف باید با نظارت دقیق و هوشمندانه اجازه ورود کالاهای خارجی را به بازار استان ندهند.

این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: اتاق اصناف باید با نظارت های دقیق، زمینه را برای ماه مبارک رمضان فراهم کند.

در ادامه این دیدار، جمشید زند، رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی نیز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های اتاق اصناف استان پرداخت و گفت: در حال حاضر 227 اتحادیه در نقاط مختلف استان مرکزی فعال است که یک هزار و 316 نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

پایان پیام/
 

کد خبر 377932

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha