تمسک به فرهنگ دینی راه رسیدن به خوشبختی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تمسک به فرهنگ دینی٬ پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) راه رسیدن به خوشبختی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی٬ عصر روز گذشته (20 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه هفته فرهنگ رضوی که در امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک برگزار شد٬ ضمن تقدیر از تلاش های دست اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: تبیین فرهنگ دینی به ویژه سیره و منش اهل بیت(ع) در جامعه و بین نسل جوان ضروری است.


وی افزود: سعادت دنیا و آخرت در گرو تمسک به اهل بیت(ع)٬ قرآن و عترت است که سبب رسیدن به خوشبختی و سعادت می شود.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به سبک و منش زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: اگر انسان ها زندگی خود را به سبک زندگی اسلامی اداره کنند موفق خواهند شد.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به برگزار هفته فرهنگ رضوی در کشور گفت: برگزاری این هفته بار فرهنگی مثبتی در کشور و استان ها داشته و زمینه را برای معرفی هر چه بیشتر ائمه اطهار(ع) در جامعه فراهم کرده است.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: هفته فرهنگ رضوی فرصت مناسبی است تا افراد به ویژه اصحاب فرهنگ٬ علم و ادب و قلم به نگاشتن و تصویر کشیدن فرهنگ دینی با زبان هنر و ادب شوند و در این هفته هر چه اندیشه دارند بر کاغذ آورده و به اشاعه فرهنگ دینی بپردازند.

 

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های ارشاد اسلامی و دفتر قرآن و عترت در راستای برگزاری این برنامه گفت: دست اندرکاران این برنامه در این هفته برای ایران اسلامی فضایی معنوی همراه با عشق و ایمان و معرفت به وجود آوردند.

 

وی بیان کرد: افرادی که دیدگاه مادی جباران عالم و دیکتاتورها را داشته باشند در مسیر بدبختی قدم بر می دارند و افرادی که دیدگاه الهی، فاطمی، علوی و حسینی داشته باشند در مسیر سعادت دنیا و آخرت گام بر می دارند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه شیطان همواره در کمین نشسته و درصدد به انحراف کشانندن افراد است٬ افزود: تمسک به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین شخصیت های بزرگ دینی راهی برای رسیدن به خوشبختی دنیوی و اخروی است.

 

امام جمعه اراک در ادامه به نقش خانواده در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: پدر و مادر باید فرزندان خود را بر اساس الگوهای اسلامی تربیت کنند.


گفتنی است این مراسم با حضور حجت الاسلام محمدی٬ معاون وزیر ارشاد٬ نصراللهی٬ معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی٬ مسوولان و مردم ولایتمدار استان مرکزی در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده محمد عابد(ع) در مشهد میقان برگزار شد.


گفتنی است ٬هفته فرهنگ رضوی در استان مرکزی از 14 اردیبهشت آغاز و عصر روز جمعه 20 اردیبهشت با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.


پایان پیام/

کد خبر 252164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha