توجه به تربیت اسلامی مددجویان در دستور کار کمیته امداد قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: توجه به تربیت اسلامی و اخلاقی مددجویان در دستور کار کمیته امداد قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه گذشته(25 تیر) در دیدار با خانواده های و مددجویان کمیته امداد و ایتام گفت: توجه به نیازمندان و ایتام و کمک به این عزیزان از دستورات دین مبین اسلام است.


وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی پناهگاهی برای این عزیزان است، افزود: همه افراد به ویژه خیرین و نیکوکاران باید در طرح های کمیته امداد و دستگیری از نیازمندان حضور یابند.


امام جمعه اراک با اشاره به اینکه تربیت اسلامی و اخلاقی در کنار توجه به فضایل معرفتی و معنوی باید در دستور کار کمیته امداد باشد، بیان کرد: این امر سبب می شود که این کودکان که آینده سازان ایران اسلامی هستند با کوله باری از معرفت و فضایل انسانی پای در جامعه گذاشته و به آبادی و آبادانی و ترسیم آینده روشن برای ایران اسلامی بپردازند.


این مقام مسئول دربخش دیگری از سخنانش به حفظ کرامت انسانی این عزیزان تاکید کرد و اضافه کرد: این امر بسیار مهمتر از تامین نیازهای معیشتی و رفاهی ایتام است.


آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای اکرام ایتام و توجه به این عزیزان است و هر ساله شاهد حضور گسترده خیرین و نیکوکاران در یاری رساندن به این عزیزان با حضور و مشارکت در طرح های کمیته امداد هستیم.


وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام و روایات ائمه معصوم (ع) بارها خدمت به افراد یتیم و رسیدگی به نیازمندان سفارش شده است، ادامه داد: حضرت علی(ع) الگو و نمونه ای ارزشمند در این رابطه برای انسان ها است.


امام جمعه اراک به تیم نوازی و مهربانی مولای متیقیان نسبت به ایتام و نیازمندان اشاره کرد و گفت: حضرت علی پدری مهربان و دلسوز برای یتیمان و دست نوازش اوآرامشب بردل یتیمان بود.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه کمیته امداد به فرمان امام راحل(ره) بنیانگذاری شد، ادامه داد: کمیته امداد از برکات و توفیقات ارزنده امام (ره) و انقلاب اسلامی است که خدمتگذاری به خانواده بزرگ نیازمندان را در دستور کار خود قرار داده است.

 

تاکید بر درک فضائل شب قدر
این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شب های قدر گفت: این شب ها فرصت مناسبی برای استجابت دعا است پس با حضور با اخلاص در مساجد و مصلا ها به دعا و نیایش و استغفار و توبه بپردازیم.


آیت الله دری نجف ابادی بر درک فضایل شب های نورانی قدر تاکید کرد و ادامه داد: دعا و نیایش، اخلاص، تفکر و تعمل در این شب ها راهی برای نزدیکی هر چه بیشتر با خدا و درک فضائل نورانی این شب ها است.

 

پایان پیام/

کد خبر 386737

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha