موفقیت دولت در عرصه های مختلف، موفقیت ملت است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: موفقیت دولت در عرصه های مختلف، موفقیت و سرافرازی همه ملت است.

به گزارش خبرگزاری شبستاناز اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک (17 مرداد) در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور دکتر نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور در اراک برگزار شد، گفت: دولت تدبیر و امید دولت همه و موفقیتش نیز موفقیت همه ملت است و همه آرزوی توفقیق در بحث هسته ای را برای دولت دارند.


وی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید این دولت در بحث مذاکرات هسته ای مشغول بوده است، ادامه داد: امید است این مذاکرات ثمربخش و به نفع جمهوری اسلامی و ملت ایران باشد.

این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به بعد داخلی و آرامش و امنیت نسبی اشاره کرد وادامه داد: امید است این آرمش و امنیت بستر کارهای بزرگ در کشور و فرصت طلایی برای خدمت به مردم باشد.


گره ها باید با کلید تدبیر باز شود
امام جمعه اراک ادامه داد: کلید تدبیر باید کار اصلی خود را انجام دهد و با کلید تدبیر گره‌های صنعت را حل کند و اگر کلید قوی و موثری نیست به دنبال شاه کلید تدبیر و امید برای ملت باشیم.

آیت الله دری با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت های خوبی در عرصه های مختلف دارد، ادامه داد: این مهم نیاز به عنایت ویژه مسئولان امر دارد.


وی به وضعیت کارخانه های استان اشاره کرد و افزود: میانگین ظرفیت فعال کارخانجات استان کمتر از 50 درصد است که باید برای آن نیز تدبیر شود.


امام جمعه اراک با اشاره به اینکه از 2 هزار و 850 تا 3 هزار واحد صنعتی در این استان وجود دارد، که تعدادی از آن ها در اقتصاد کشور نقش‌آفرین هستند، اضافه کرد: فعال‌سازی این واحد‌ها امری ضروری است که لازمه آن حل مشکلات اقتصادی و نقدینگی واحد‌های صنعتی است.

خصوصی سازی به صنعت این استان ضربه زده است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه استان مرکزی از امر خصوصی سازی بهره ای نبرده و حتی خصوصی‌سازی به صنعت این استان ضربه زده است، ادامه داد: اجرای اصل 44 به درستی انجام نشده و در واگذاری‌ها به دست افراد لایق و کارآمد درست عمل نشده است.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحد‌های صنعتی این استان در خاورمیانه دارای رتبه اول هستند، ادامه داد: باید در زمینه فعال سازی واحدهای صنعتی اقدام شود.


آبیاری قطره ای و بارانی در استان انجام شود
آیت الله دری نجف آبادی همچنین به مشکلات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی باید آبیاری قطره ای و بارانی بر اساس موقعیت منطقه انجام شود ونوع کشت و کشاورزی نیز متناسب با بارندگی و سفره های زیرزمینی باشد.


وی حل مسایل و مشکلات پیش روی جامعه را نیازمند جدیدت و مشارکت مسئولان دانست و بیان کرد: همه باید دست به دست هم دهند و با همکاری و همدلی به حل مشکلات بپردازند.

امام جمعه اراک ادامه داد: باید در عمل به حل مشکلات پرداخت و صحنه هم همان بخش کشاورزی تولید و خدمات است و باید حمایت ویژه از تولید کنندگان شود.


استان مرکزی شاه راه ارتباطی کشور است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به اینکه استان مرکزی شاهراه ارتباطی کشور است، بیان کرد: ایجاد راه آهن و خطوط ریلی سریع السیر امری ضروری است که باید دولت تدبیر و امید به آن توجه ویژه داشته باشد.

این مسئول اظهار کرد: آزاد‌راه استان مرکزی به لرستان و بنادر امام خمینی(ره) باید تکمیل شود که این مهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


در ادامه این جلسه، قاسم عزیزی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به مسایل و مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت:  تمکیل آزاد راهی که استان مرکزی را به لرستان و از آنجا به بنادر وصل می کند، ضرورت دارد.
 

وی به فعالیت سه واحد صنعتی پتروشیمی و پالایشگاه امام خمینی(ره) و نیروگاه حرارتی یک هزار و 350 مگابایتی شازند اشاره کرد و گفت: این صنایع به اندازه کارخانه قند که اکنون تعطیل شده است اثر اقتصادی مشهودی در منطقه نداشته است.


عزیزی با اشاره به اینکه اثرات بیکاری ناشی از تعطیلی کارخانه قند بسیار مشهود است، گفت: انتظار مردم شازند این است که این کارخانه قند دوباره فعال شود.


نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:کارخانه قند شازند اثرات بسیار موثری از لحاظ ایجاد اشتغال و در نتیجه پیشرفت اقتصادی منطقه داشت که بیش از پنج سال است که این واحد صنعتی به تعطیلی کشیده شده است.


پایان پیام/

کد خبر 391564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha