ضریح ابراهیم مجاب (ع) نمادی از ارادت مردم استان مرکزی به اهل بیت(ع)است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع) نمادی از عشق و ارادت مردم استان مرکزی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارشخبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک (2 بهمن) در مراسم رونمایی از ضریح سید براهیم مجاب(ع) که به دست هنرمندان اراکی ساخته شده است، گفت: ساخت این ضریح به عنوان یکی از آثار فاخر و ارزشمند هنری توسط مردم استان مرکزی انجام شده که این پروژه ارزشمند سند افتخار مردم استان است.


وی همچنین از هنرمندان، مردم و مسئولان استان مرکزی تقدیر کرد و افزود: سید ابراهیم مجاب(ع) در سال (247 ق) به زیارت امام حسین(ع) در کربلا شتافت و نخستین علوی بود که در کربلا ساکن شد.


آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: کسی که هسته اولیه مقاومت را بعد از عاشورا در کربلا پایه گذاری کرد، فرزند سید محمد عابد(ع) سید ابراهیم مجاب (ع) بود که در بدترین شرایط دوران متوکل عباسی در کربلا ساکن شد و آنجا را پایگاهی برای مبارزه بر علیه دشمنان امام حسین(ع) کرد.


وی ادامه داد: ایشان در سن 70 سالگی در کربلا دار فانی را وداع گفت و در حرم مطهر امام حسین(ع) به خاک سپرده شدو ساخت ضریح برای حرم این بزرگوار افتخاری برای مردم استان مرکزی است.


این مقام ارشد استان ادامه داد: امروز 1200 سال از آن تاریخ گذشته و کربلا همواره شهر عشق و دلدادگی و قبله گاه عاشقان عالم است.


وی بیان کرد: در این راه شهدای بسیاری تقدیم شد تا فرهنگ علوی و فاطمی ماندگار باشد و اسلام ناب محمدی نیز همواره پایدار باشد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: عزت و اقتدار ملت های مسلمان در سایه همدلی و وحدت است که امید است بیش از پیش شاهدعزت واقتدار و وحدت مسلمین جهان و کوتاه شدن دست جنایتکاران از سرزمین های اسلامی باشیم.


آیت الله دری به مشارکت های دیگر استان در ساخت و تجهیز عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: مشارکت در ساخت صحن حضرت زهرا(س) در مساحتی معادل 320 هزار متر مربع از دیگر افتخارات استان است.


پایان پیام/

 

کد خبر 335181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha