اهدای960 گرم طلا توسط بانوان خوزستانی به بازسازی عتبات مقدسه

خبرگزاری شبستان: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، از اهدای960 گرم طلا توسط بانوان خوزستانی به بازسازی ایوان طلای امام علی(ع) خبر داد.

حجت الاسلام سید محمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: بانوان متدین و خیر خوزستانی طی سه ماهه پاییز امسال با مراجعه به ستادهای بازسازی عتبات عالیات مستقر در شهرهای استان بیش از 960گرم طلا به بازسازی عتبات مقدسه اهدا کردند.

 

وی هزینه مرمت ایوان طلای امام علی(ع) 12 میلیارد و 500 میلیون تومان است، افزود: از طرف ستادبازسازی عتبات عالیات استان در راستای ثبت در اسناد بازسازی ایوان حرم علوی به کسانی که هزینه مرمت طلاکاری حداقل یک خشت را به ارزش یک میلیون تومان پرداخت کنند سند افتخار مشارکت در بازسازی ایوان حرم علوی تقدیم می شود.

 

حجت الاسلام موسوی، اضافه کرد: ایوان طلای حرم امام علی(ع) حدود300 سال پیش به دستور نادر شاه افشار طلاکاری شده بود که به دلیل گذشت زمان و عوامل فرسایشی طلاهای رویه ورق های مس ریزش کرده بود و سیاهی ورق های مس نمایان شد که بنا به درخواست تولیت حرم مطهر و تأیید آیت الله سیستانی ستاد بازسازی عتبات عالیات متولی بازسازی ایوان شد.

 

وی با بیان اینکه طلاهای اهدایی عینا پس از ذوب در طلاکاری مجدد خشت های مسی ایوان به کار برده می شود و ستاد بازسازی عتبات عالیات در راستای تقدیر از متبرعان و به منظور ثبت در اسناد مرمت ایوان به کسانی که حداقل هزینه مرمت یک خشت ایوان را به ارزش یک میلیون تومان تهیه کنند سند افتخار مشارکت در مرمت و بازسازی ایوان طلای حرم امیرالمؤمنین(ع) را به آنان تقدیم می کند.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، با اشاره به ساخت درب های حرم امامین عسکریین(ع)، اذعان داشت: ساخت 6 درب حرم عسکریین(ع) به خوزستان واگذار شده که در شهرستان ‌های اهواز، آبادان، اندیمشک و امیدیه صورت می‌ گیرد و هزینه ساخت این درب ها یک میلیارد و 500 میلیون تومان می‌ باشد و توسط مردم این استان تأمین خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ساخت درهای حرم امامین عسکریین(ع) فرصتی است که به خوزستان داده شده لذا باید نهایت استفاده را از آن برد، عنوان کرد: در گذشته نامی از استان خوزستان در ساخت و بازسازی عتبات عالیات نبود اما اکنون در ساخت تمامی حرم ها حضور فعالی داریم و کمک های قابل توجهی به صورت نقدی و غیر نقدی به ستاد عالیات عتبات واریز می ‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 325738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha