اقتصاد مقاومتی خوداتکایی کشور در همه شرایط است

خبرگزاری شبستان:‌ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت:‌ اقتصاد مقاومتی یعنی خود اتکایی در شرایط تحریم و غیر تحریم که کشور باید به خود متکی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه گذشته در چهل و پنجمین شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی که در بیت امام جمعه اراک با حضور استاندار، مسئولان و نمایندگان دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی گفت: استفاده صحیح و بهینه از منابع انرژی نیز تعریف دیگر اقتصاد مقاومتی است.


وی افزود:‌ نباید شرایط دنیا بر کشور ما تاثیر بگذارد بلکه باید در دنیا تاثیر گذار نیز باشیم و از لحاظ اقتصادی محکوم سیاست های سایر کشورها نباشیم و حاکم بر جریان های اقتصادی دنیا قرار بگیریم.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر صحیح کردن الگو های مصرف تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی بر خلاف تعبیر عموم کم مصرف کردن یا اصلا مصرف نکردن نیست ‌بلکه درست مصرف کردن است و هدفمندی یارانه ها نیز بر این مبنا در سال آینده اصلاح خواهد شد.


آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد:‌ تشکیل کمیته پنج نفره متشکل از معاون برنامه ریزی استاندار، فرماندهی سپاه، اداره کل تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در راستای تهیه کردن دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی و ابلاغ به شورای فرهنگ عمومی برای اصلاح آن در استان ضرورت دارد.


وی اظهار کرد:‌ این کمیته می تواند به عنوان الگو در سایر استان های کشور تشکیل شود و برنامه های آن به خانواده ها بیان شود.


امام جمعه اراک افزود:‌ همانطور که پلیس برای آشنایی افراد از مهد کودک ها و مدارس ابتدایی و اجرای طرح همیاران پلیس شروع کرد اقتصاد مقاومتی نیز باید برای نهادینه شدن در سنین بزرگسالی از مهدها و مدارس آغاز شود.


وی در ادامه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)افزود: در تلاقی نوروز و ایام فاطیمه ظاهرسازی شهر باید به سمت پیوند این ایام باشد.


آیت الله دری نجف آبادی در پایان از مصطفی مشایخی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به پاس زحمات بی دریغشان در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و برنامه های انجام شده تشکر و قدردانی کرد.


در ادامه این جلسه دکتر حمیدی از دانشگاه اراک پیشنهاد داد دو واحد درسی در خصوص اقتصاد مقاومتی به دروس دانشجویان افزوده شود و سرفصل های آن به عنوان درس زندگی افراد به کار آید.


پایان پیام/
 

کد خبر 354168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha