بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی مازندران برای دغدغه های فرهنگی رهبری

خبرگزاری شبستان: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی مازندران درخصوص دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، در بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی مازندران در خصوص دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری (در دیدار اخیر اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری با معظم له) آمده است: رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در تمامی برهه ها هشدار بوده است و راهنما.


بویژه در مقطع کنونی که به لطف بیداری ملت ها علی الخصوص بیداری اسلامی، آرامش ظاهری دکترین مبتنی بر اومانیسم برهم خورده و پایه های تمدن غرب در عرصه های انسانی و اخلاقی متزلزل تر از همیشه شده است پس باید تامل نمود که پیمودن مسیر بی همرهی خضر دوران ممکن نباشد.


باید بصیر بود و هوشیار تا دوستان را از دشمنان باز شناسیم که:

دشمن چو واماند          سلسله ی دوستی بجنباند


آری، دوستان مردمان این دیارند که با تمام سختی ها، بیست و دوم بهمن ماه ها را آفریدند و جوانان برومند این مرز و بوم که هیچ تردیدی، به گاه خطر، آماده دفاع از مرزهای دینی، اعتقادی و جغرافیایی خویش اند. قدر این مردم و این جوانان را دانسته و خواهیم دانست.


با توجه به منویات اخیر مقام و معظم رهبری «مدظله العالی» در خصوص دشمن شناسی، حفظ وحدت ملی، احترام به اقوام و مذاهب، توجه به ظرفیت های داخلی، ترغیب مردم به حرکت جهادی، اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی و... مستلزم توجه جدی به مقوله فرهنگ است زیرا اساس ایستادگی، حرکت و پیروزی ما، متکی به حفظ ارزشها و تقویت فرهنگ اسلامی و انقلابی است و به تعبیر معظم له ضرورت دارد تا همه محورهای ذکر شده به صورت گفتمان و باور عمومی درآید.
 

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان نیز ضمن تاسی به مشی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای دکتر جنتی در لبیک به ندای رهبری معظم انقلاب اسلامی و پیرو توصیه های فرهنگی حضرت آیت ا... طبرسی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان و تاکیدات جناب آقای دکتر ربیع فلاح جلوداراستاندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران، همه توان خویش را جهت تحقق انتظارات مقام معظم رهبری از مسئولان و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار خواهد بست.


باور ما این است که تحقق این مهم، زیرساختی فرهنگی و عزمی استانی می طلبد و در این طریق، از همه نخبگان علمی(حوزوی و دانشگاهی) و اجرایی استان انتظار می رود با لحاظ اقتضائات، فرصت ها و محدودیت های فراروی استان مازندران، ما را نهادینه سازی این امر مهم یاری نماید.


میثاق مشترک همه ما، تقویت جناح مومن و انقلابی است تا عزت، استقلال و ایستادگی توام با اقتدار را در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تداوم ببخشیم.


پایان پیام/

کد خبر 350903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha