کانون های فرهنگی و هنری مساجد زمینه ساز تحقق مسجد طراز اسلامی در جامعه

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش وپژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور، اظهارداشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با فعالیت های خود در مساجد زمینه های لازم را جهت تحقق مسجد طراز اسلامی فراهم آورده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، شب گذشته (17 اسفند) در نشست هم اندیشی مسئولان و رابطان ادارات ارشاد شهرستان های استان، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد حلقه وصل جوانان به مساجد می باشند.

 

وی مسجد را مکان تولید و ترویج فرهنگ دانست و اضافه کرد: مسجد فرهنگی را نشر می دهد که در آن انسان به وجود ملکوتی خود دست یابد.

 

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز و مطرح کردن بحث مسجد طراز اسلامی، افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد توانسته اند با فعالیت های خود مساجد را به مسجد طراز اسلامی نزدیک کنند.

 

جعفری، با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدلی را برای اداره مساجد ارائه کرده است، تصریح کرد: مدل انقلاب اسلامی برای مسجد، مردمی بودن و مردمی ماندن مساجد می باشد.

 

وی با اشاره به فرآیند اسلامی شدن جامعه، اظهار داشت: اگر ما به تمدن اسلامی دست یابیم آنگاه شاهد خواهیم بود که بخش عظیمی از فعالیت های جامعه در مساجد صورت می گیرد امری که در دوران صدر اسلام و زمان پیامبر اکرم(ص) در جامعه صورت می گرفته است.

 

وی خواستار ایجاد زمینه های لازم جهت اداراه تمام امور از مساجد شد و عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر مساجد ما از چنین خصوصیاتی برخوردار نیستند که این امر نیازمند توجه و برنامه ریزی است.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مساجد را خانه خدا دانست و گفت: هر کس توفیق خدمت به مساجد را پیدا کند باید قدر این توفیق را بداند و جهت حفظ آن تلاش کند.

 

وی با اشاره به وجود 70 هزار مسجد در کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه از این فضای موجود به صورت شایسته استفاده نمی شود.

 

جعفری، با بیان اینکه نباید فقط به اقامه نماز در مساجد اکتفا کرد، افزود: حتی در بحث نماز نیز اکنون غفلت هایی در مورد نماز صبح صورت گرفته است که این امر لزوم کار و برنامه ریزی می باشد.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اولویت درعمران معنوی مساجد نسبت به عمران مادی، ادامه داد: کانون های مساجد باید این نوع نگرش را در جامعه ترویج دهند و کمک های مردمی را در فعالیت های خود جذب کنند.

 

وی با بیان اینکه تمام کارها و فعالیت ها باید در راستای مردمی بودن و مردمی ماندن مساجد باشد، اذعان داشت: روز عزای ما زمانی است که مساجد با خرج دولت اداره شوند.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، افزود: دولت اسلامی نیز باید قوانینی را وضع کند که مانع فعالیت های مساجد نباشد بلکه در راستای گسترش برنامه ها و فعالیت های موجود در مساجد باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 350926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha