کانون موفق باید خلاقیت و ابتکار داشته باشد/ توجه به کیفیت در کنار کمیت

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی‌های کانون موفق، اجرای برنامه های ابتکاری و خلاقانه را ویژگی یک کانون موفق عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم ارایه مدل‌های مطلوب به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: در کنار رشد کمی کانون‌ها باید به رشد کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز توجه کرد. اهتمام به بحث کمیت نقطه ای است که ما را دچار فریب می کند بنابراین باید در کنار توجه به کمیت به کیفیت هم توجه شود.

 

وی به برنامه‌هایی که در راستای کیفی‌سازی کانون‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، اشاره کرد و گفت: باید مدل‌های مطلوب به کانون‌های مساجد معرفی شوند تا این مدل ها در جامعه گسترش یابد.

 

حجت‌الاسلام حشمتی بیان کرد: مولفه هایی همچون نیروی انسانی، تنوع فعالیت، فعالیت‌ها و فضاهای فرهنگی، تأثیرگذاری در محله و منطقه، خلاقیت و ابتکارات نو باید مبنای فعالیت یک کانون فرهنگی هنری باشد اگر چنین مدلی ارایه شود مساجد دیگر هم از این مدل ها الگوبرداری می‌کنند. 

 

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد که ظرفیت بالایی دارند ما را بهتر راهنمایی می‌کند و می توانیم به این وسیله به نتیجه مطلوب دست یابیم.

 

حجت‌الاسلام حشمتی در رابطه با نقش تاثیرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی خاطرنشان کرد: ما باید بنیان‌های فکری و اخلاقی مردم را تقویت کنیم و تحقق این موضوع هم با دستورالعمل انجام نمی شود. این موضوع باید از خانواده‌، محله و کانون فرهنگی هنری با تاکید بر فرهنگ ملی و ایرانی آغاز شود. مردم، فرزندان و نسل آینده باید با فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) آشنا شوند و این خود موجب تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم می‌شود در این صورت است که شجره طیبه‌ای شکل می‌گیرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 350476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha