تقویت ارتباط کانون های مساجد با رسانه ها/تلاش برای کیفی سازی برنامه ها

خبرگزاری شبستان: مدیرکل روابط عمومی ستادعالی کانون‌های مساجد با اشاره به تلاش این مجموعه برای تبیین جایگاه والای مسجد و کانون‌ها، از گسترش همکاری با رسانه ها برای معرفی برنامه های کانون ها خبر داد.

جواد عبادی، مدیر کل روابط عمومی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های سالروز تاسیس کانون‌های مساجد در سراسر کشور به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور وارد دهه سوم فعالیت خود شده است. 21 سال پیش در چنین روزی در لبیک به هشدارها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با تهاجم فرهنگی طرحی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شد که در آن طرح در واقع احیای کارکرد و نقش واقعی مساجد نهفته بود.

 

وی بیان کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به این نتیجه رسیدند که این نقش را می تواند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر عهده بگیرد و با هدایت‌های امام جماعت مسجد و مسئولیت مدیران جوان مومن، پاتوقی برای حضور جوانان و نوجوانان در مسجد شود.

 

 فعالیت 17 هزار و 400 کانون فرهنگی هنری مسجد

وی ادامه داد: با همت و تلاش خادمان فرهنگی مساجد، ما امروز شاهد فعالیت 17 هزار و 400 کانون فرهنگی هنری مسجد در کشور هستیم. برخی از این کانون‌ها علاوه بر فعالیت‌های محلی به سمت اقدامات فرامنطقه‌ای، استانی و ملی حرکت کرده‌اند که با حمایت‌های ستاد عالی کانون های مساجد کشور تحت عنوان کانون تخصصی از مرز 630 باب در 22 رشته گذشته است. 

 

 ایجاد 8 هزار کانون روستایی

عبادی را‌ه‌اندازی بیش از 11 هزار باب کتابخانه در جوار مساجد، فعالیت 1700 هسته پژوهشی در کانون‌های مساجد، راه‌اندازی بیش از 80 کانون دانشگاهی، فعالیت 130 کانون محلی در جوار مصلی‌های نماز جمعه و نیز فعالیت 8 هزار کانون روستایی در کشور را برگ زرینی از اقدامات و برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در سال‌های گذشته نام برد.

 

مدیر کل روابط عمومی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد مأمنی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد با رویکرد دینی و قرآنی هستند، اظهار کرد: برپایی دوره‌های مختلف آموزشی، برگزاری جشنواره‌های متنوع فرهنگی و هنری با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوانان مسجدی بخش دیگری از برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور است.

 

مردمی‌بودن کانون‌های مساجد

وی مردمی‌بودن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ارتباط جوانان مسجدی با مردم را یکی از دلایل موفقیت آنها نام کرد و گفت: البته حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی در راستای تقویت کانون‌های مساجد را نمی‌توان از ذهن دور نگه داشت که تصویب بند (و) ماده 6 قانون پنجم توسعه کشور به منظور راه‌اندازی 25 درصد کانون در مساجد کشور یکی از این نمونه‌ها است.

 

مدیر کل روابط عمومی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور بر تلاش‌های جدی این نهاد در راستای کیفی سازی کانون‌ها اشاره کرد و گفت: ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پس از صدور مجوز فعالیت کانون‌ فرهنگی هنری، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه فعالان و مدیران کانون ها ازجمله برگزاری دوره همایش اندیشه‌های آسمانی با حضور نخبگان، هنرمندان و مدیران کانون‌های مساجد و اجرای جشنواره های هنری در راستای کشف استعدادها و توانایی های جوانان مسجدی نموده است.

 

 آوای انتظار پیام رهبری در مورد کانون ها

وی به برنامه های اداره کل روابط عمومی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در راستای تبیین جایگاه والای مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته اداره کل روابط عمومی ستاد عالی کانون های مساجد کشور درراستای ترویج و تبیین بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی درخصوص اهمیت توجه به کانون های مساجد، با برنامه‌های تبلیغی و ترویجی تلاش کرده است که این بیانات در بین مردم و متولیان فرهنگ منتشر گردد. یکی از این اقدامات که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز اپراتورهای همراه و ایرانسل صورت گرفته است، قرار گیری صوت بیانات مقام معظم رهبری در مورد کانون های مساجد با عنوان آوای انتظار بر تلفن‌های همراه است که این اقدام در راستای هویت‌سازی در کانون‌ها صورت گرفته است.

 

 معرفی کانون های مساجد در برنامه بچه های مسجد

عبادی همچنین به ارتباط نزدیک میان اداره کل روابط عمومی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با برنامه بچه‌های مسجد شبکه دوم سیما اشاره کرد و ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با این برنامه، بنا شد سال آینده در هفته یک قسمت از این برنامه به موضوع کانون‌های مساجد اختصاص داده شود و در همین راستا مذاکرات اولیه هم صورت گرفته است.

 

وی به همکاری مجموعه اداره کل روابط عمومی ستاد عالی کانون های مساجد با رسانه‌های خبری از جمله خبرگزاری شبستان هم اشاره کرد و ادامه داد: جذب خبرنگاران افتخاری کانون‌ها و برقراری ارتباط میان آنها با خبرگزاری شبستان به منظور انعکاس هرچه بیشتر فعالیت‌های کانون‌های مساجد در راستای تعامل بیشتر با رسانه ها با هدف معرفی برنامه های کانون ها در دستور کار قرار گرفته است.

پایان پیام/ 
 

کد خبر 351090

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha