وظیفه شرعی و قانونی ما حمایت از کانون‌های مساجد است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت 17 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور را ارزشمند خواند و گفت: وظیفه شرعی و قانونی ما حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عملکرد مثبت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال‌های گذشته به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: از آغاز انجام مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاهده فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرها و روستاها، برایم جالب بود که حتی در برخی روستاهای دورافتاده هم کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه در جوار مساجد ایجاد شده است.

 

وی بیان کرد: وجود 17 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور، بسیار ارزشمند است. اگر چه در مجموع 60 تا 70 هزار مسجد کشور این تعداد اندک است و ما وظیفه داریم به تدریج آمار رشد کانون‌های مساجد را افزایش دهیم و این روند باید توسعه یابد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با برنامه این وزارتخانه در راستای حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: تمام امکاناتمان را باید برای توسعه کانون های فرهنگی هنری مساجد بکار گیریم. زیرا قانونی موظف هستیم در سال چند هزار کانون فرهنگی هنری ایجاد کنیم و شرعی نیز موظف هستیم به این امر مهم بپردازیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 350479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha