برنامه های پژوهشی کانون های خراسان شمالی حمایت می شوند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های خراسان شمالی برنامه محوری را اولویت دبیرخانه استان در سال 93 دانست و گفت: این مهم با هدف حمایت از برنامه های پژوهشی کانون ها انجام می گیرد.

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی با اشاره به بحث برنامه محوری به عنوان مهم ترین تاکید دبیرخانه کانون های مساجد استان در سال آینده به خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: حمایت از هسته های پژوهشی و تقویت این گرو ه ها به دلیل وجود پتانسیل های بسیار قوی در کانون ها و پشتیبانی از کانون هایی که برنامه مشخص و طرح جدیدی داشته باشند از محوری ترین برنامه های دبیرخانه استان خراسان شمالی در سال آینده است.

 

وی افزود: ما در طی سال های گذشته تجهیزات و امکاناتی در حد توان دبیرخانه در اختیار کانون ها قرار دادیم و از این رو، برنامه آتی را برنامه ریزی در راستای اهداف ستاد عالی کانون های مساجد پایه ریزی کردیم.

 

شیرازیان با اشاره به این که 60 درصد از کانون های استان خراسان شمالی در روستاها و مناطق محروم و 40 درصد در شهرها دایر است، اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم در سال اخیر در استان خراسان شمالی درنظر گرفتن یک عضو جوان کانون به عنوان هیات امنا در فعالیت های هر مسجد در کنار افراد با تجربه و مسن است که از این طریق می توانیم فعالیت های فرهنگی، دینی و هنری مساجد را مطابق با سلایق جوان امروز هدایت کنیم.

 

وی اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده را یکی دیگر از اقدامات قابل توجه استان برشمرد و توضیح داد: این طرح در میان دانش آموزان سال اول، دوم و سوم ابتدایی که در مدارس درس مسجد محله ما را آموزش می بینند به صورت عملی و با حضور در کانون های مساجد اجرا می شود و هدف از شکل گیری آن آشنایی مستقیم دانش آموزان با امام جماعت مسجد، آموزه های دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی است که کودکان در این سنین با آن مواجه می شوند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی با اشاره به قرار گرفتن در سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: از صدر اسلام تا کنون بر روی مکان مسجد به دلیل تقدس و ظرفیت بالای خود برای انجام فعالیت های دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاکیدات فراوان شده است؛ امروزه نیز کانون ها با جهت دهی به فعالیت های فرهنگی و هنری در کنار مساجد مرکزی مهم و معتمد برای نسل جوان و محور معرفتی مساجد محسوب می شوند.

 

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کانون ها در استان خراسان شمالی، ما پس از این وظایف سنگینی را در راستای تحقق خواسته های ایشان بر دوش داریم و از این رو تمامی سعی مسئولین ما اجرای اقدامات مناسب برای پیشرفت و بهبود اوضاع این مراکز فرهنگی مساجد است.

 

شیرازیان همچنین از برگزاری 300 برنامه در 300 کانون استان در این ایام خبر داد و گفت: تبیین بیانات مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی در اهمیت جایگاه کانون ها، نقش کانون ها در مناسبات مختلف، برنامه محوری و تجلیل و تقدیر از شایستگان کانونی، رونمایی از 5 کتاب چاپ شده توسط اعضای کانون ها، کاشت 18 درخت توسط 18 مسجد، نشست های مشترک با پایگاه های مقاومت بسیج، اعضای کانون ها و ائمه جماعات به دلیل همکاری های سه جانبه، برپایی نمایشگاه های مختلف در کانون ها و .... برخی از عناوین برنامه های دبیرخانه استان در راستای بزرگداشت این روز است.
پایان پیام/
 

کد خبر 349699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha